اخبار بازی

مایکروسافت از بازار ژاپن دست نمیکشد.

مایکروسافت به نگرانی های اخیر در رابطه با فروش نازل Xbox 360 در ژاپن  و مسئله ی کنارگذاشتن بازار فروش این منطقه خاتمه داد.

گزارشات اخیر حاکی از این بود که خرده فروشان ژاپنی در نظر دارند از فروش Xbox 360 در ژاپن صرف نظر کنند، اما مایکروسافت اعلام کرد که به تلاش برای موفقیت این کنسول در بازار ژاپن ادامه خواهد داد.

Chris Lewis مدیر بخش اروپایی مایکروسافت گفت : " البته که ما از بازار ژاپن دست نمیکشیم. اما رقابت در این بازار کار بسیار سختی است، در آنجا ما رقبای بزرگی مانند سونی و نینتندو داریم که به آن ها ، و تجربه ای که برای دیگران فراهم می آورند احترام میگذاریم. تمامی حریفان ما قدرتمند هستند. "

" نینتندو، به ویژه با Wii توانست در آن جا بازار بزرگی را فراهم آورد، ما هم با کینکت این نوع تکنولوژی را تکامل بخشیدیم؛ و چیزی که در حال حاضر مشاهده میکنیم این است که مردم عاشق این هستند که از بدن خودشان استفاده کنند در عوض اینکه نگران چگونگی استفاده از کنترلر باشند. ما از موفقیت فوق العاده ی کینکت لذت بردیم. "

" ژاپن برای ما همچنان مهم باقی خواهد ماند، ما به بازار این کشور متعهد هستیم؛ و Tokyo Game Show امسال نیز مانند هر سال یک مورد خیلی مهم برایمان خواهد بود."

در حال حاضر تعدادی بازی با تم ژاپنی و انحصارا برای X360 در حال ساخت هستند، از جمله Steel Battalion توسط کپکام که برای کینکت عرضه خواهد شد. باید دید امثال این بازی ها فروش Xbox را در ژاپن – که طبق گفته ی Media Create در هفته ی گذشته با کاهش فراوان 48% روبرو بود – افزایش خواهند داد یا خیر. پس از 6 سال که از لانچ این کنسول در ژاپن میگذرد تا به حال 1.5 میلیون Xbox در این منطقه فروخته شده است، در حالی که نینتندو با کاهش قیمت 3DS توانست در همین مدت کوتاه Xbox را جا بگذارد.

به هر حال Lewis معتقد است مایکروسافت از Tokyo Game Show ماه آینده استفاده میکند و سرمایه گذاری خود را روی Xbox 360 در ژاپن ادامه خواهد داد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا