اخبار بازی

قابلیت اجرای بازی‌های Original Xbox بر روی Xbox One بسیار چالش برانگیز است

مایکروسافت بار دیگر نسبت به اجرای بازی‌های «Original Xbox» بر روی «Xbox One» با استفاده از قابلیت «Backwards Compatibility» (BC) واکنش نشان داد. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.
رییس بخش مهندسی Xbox، آقای «Mike Ybarra»، اخیرا درباره این قابلیت گفت که این مورد نادیده گرفته نشده است ولی نباید به زودی منتظر عملی شدن آن باشید.

وی توضیح داد که «هیچ چیز غیر ممکن نیست» اما در حال حاضر تمرکز آن‌ها بر روی اضافه کردن تعداد بازی «Xbox 360» بیشتری به برنامه BC است.
از دوازهم نوامبر طی «به‌روز رسانی جدید داشبورد» قابلیت پشتیبانی از عناوین X360 به ایکس‌باکس‌وان اضافه شد. در حال حاضر 104 عنوان X360 در دسترس قرار دارد ولی Ybarra ذکر کرد که طرفداران می‌توانند انتظار عناوین بیشتری را داشته باشند.
قابلیت BC بر روی ایکس‌باکس‌وان با استفاده از شبیه سازی سیستم عامل X360 کار می‌کند، هرچند عملی کردن این امر برای اجرای بازی‌های اورجینال‌ایکس‌باکس بسیار چالش برانگیز است، ولی غیر ممکن نیست، Ybarra توضیح داد:

«در حال حاضر تمرکز ما بر روی اجرای بازی‌های اورجینال‌ایکس‌باکس توسط ایکس‌باکس‌وان نیست. تمرکز فعلیمان اجرا کردن عناوین بیشتر X360 است. این کار بسیار چالش برانگیز است، همان‌طور که اجرای عناوین X360 کار بسیار دشوار و یک سرمایه گذاری چندین ساله مهندسی بود.»

اما همچنان این شانس وجود دارد، چون ظاهرا Ybarra و تیمش چالش را دوست دارند! در آگوست «فیل اسپنسر» متذکر شده بود که اضافه کردن عناوین اورجینال‌ایکس‌باکس به لیست BC از نظر تکنیکی، ممکن است قابل اجرا باشد.
البته وی نیز مانند Ybarra در این مورد هیچ قولی به طرفداران نداد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا