اخبار بازی

فیل اسپنسر: همه بازی‌های بر روی PC؟ نه اینطور نیست!

همه ما دیگر از اخبار این چند ماهه مایکرو مطلع هستیم و حتی دیگر این همه خبر برای عده‌ای کمی روزمره و آزار دهنده شده است، اما سران بخش XBOX مایکروسافت در یکی دو روز گذشته در پادکست‌ها و مصاحبه‌هایی اعلام کرده‌اند که برخی برداشت‌ها از حرف‌های این چند وقته گذشته اشتباه بوده و منظور ما چیز دیگری بوده است.

در ادامه با ما در « بازی سنتر » همراه باشید.

 src=https://4d663a369f9f03c3c61e-870e77779efd63f7bd6c2ee08d8cfae6.r2.cf1.rackcdn.com/images/o0xEWvgga9X4.878x0.Z-Z96KYq.jpg style=

در طی چند مدت اخیر صحبت‌های «فیل اسپنسر» و سران مایکرو درباره بازی‌های PC و X1 و فروشگاه‌های واحد و اکوسیستمی پیوسته و پایدار بین قسمت‌های مختلف این شرکت نقل محافل گیمینگ شد.

فیل اسپنسر در جدیدترین صحبت‌های خود در یک پادکست ویدئویی با IGN در این باره گفت:

مایکروسافت خود را مسئول آوردن بزرگترین فرانچایزهای XBOX  به PC می‌داند اما این لزوماً بدان معنا نیست که سرانجام نشر هر بازی‌ایی بدین گونه بر روی هر دو پلتفرم باشد، چرا که بازی کردن بر روی این دو پلتفرم تفاوت هایی دارد. ما همواره به ویندوز به عنوان یک بخش ضروری و بسیار مهم در موفقیت مایکروسافت نگاه می‌کنیم و بخش بازی‌های ما هم نگاه مثبتی به ویندوز 10 به عنوان یک پلتفرم بازی دارد.

اسپنسر می‌گوید وی و تیم او می‌خواهند تجربه بازی کردن با TV ها را برای همه با X1 در بهترین حالت خود به ارمغان آورند اما تفاوت‌های ریشه‌ای و بنیادینی بین این مدل بازی بر روی صفحه‌های نمایشگر بزرگ و PC گیمینگ یا شبیه آن وجود دارد.

وی افزود از لحاظ اقتصادی X1 را می‌توان به عنوان با ارزش‌ترین انتخاب در بین سخت‌افزارهای موجود دانست، اما مردم پلتفرم‌های بازی دیگر‌ را هم دوست دارند و تیم ما خود را مسئول می‌داند که تجربه بازی‌های XBOX را به همراه تجربه XBOX Live و بزرگترین فرانچایزهای آن را بر روی Windows 10 هم به ارمغان آورد.

او گفت آوردن این فرانچایزها بر روی هر دو پلتفرم به معنای بازی‌های بیشتر است خصوصاً برای کنسول‌ها، چرا که استودیوهای بیشتری بازی‌های بیشتری خواهند ساخت به همان شیوه و روالی که اکوسیستم ما بزرگ‌تر می‌شود.

اسپنسر در پایان حرف‌های خود گفت:

ما می‌خواهیم بر روی این که مردم بازی می‌کنند تمرکز کنیم نه بر روی آن چه که نمی‌توانند بازی کنند چرا که من فکر می‌کنم این برای گسترش صنعت ما خوب نیست. من می‌خواهم مطمئن شوم وقتی مردم روی پلتفرم‌های ما بازی می‌کنند، وسیع‌ترین و گسترده‌ترین دستگاه‌ها و انتخاب‌های بازی را داشته باشند.

اما ما نسبت به کنسول خود بیشترین مسئولیت را نسبت به هر زمانی احساس می‌کنیم.

 

نظر شما چیست؟ آیا این منظور اصلی حرف‌های مایکروسافت در این چند وقت بوده یا این شرکت به مانند گذشته پس از دیدن واکنش منفی طرفداران خود سیاست‌های خود را تغییر داده است ؟

برای اخبار بیشتر با ما در  « بازی سنتر » همراه باشید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا