اخبار بازی

فیل اسپنسر مایل به عرضه‌ی دیجیتالی بازی‌های محبوب قدیمی‌ست

رئیس بخش Xbox مایکروسافت، فیل اسپنسر، گفت که تصمیم دارد برخی از بازی‌های محبوب قدیمی را دوباره برای خرید به صورت دیجیتالی از طریق فروشگاه Xbox [Xbox Store] در دسترس قرار دهد. بازی Lost Odyssey از طریق سرویس backwards compatibility قابل تجربه است، اما این بازی به صورت دیجیتالی [برای خرید] در دسترس نیست و در صورتی که بخواهید به انجام آن بپردازید باید نسخه‌ی فیزیکی آن را تهیه کنید.

در پاسخ به درخواست کاربران برای تغییر سیاست فعلی مایکروسافت برای تغییر وضعیت فعلی مورد ذکر شده‌ی بالا، اسپنسر گفت که این مهم درخواست شخصی وی نیز می‌باشد و وی تلاش می‌کند تا این قابلیت [خرید دیجیتالی بازی‌های قدیمی] را بازگرداند. او گفت:" من می‌دانم که بسیاری از مردم این مورد را می‌خواهند، من هم همینطور، این کاری‌ست که ما در حال انجام آن هستیم اما فعلاً تاریخ مشخصی [برای عملی کردن] نداریم."

وقتی که از او درباره‌ی بازی‌هایی نظیر Mass Effect 2، Mass Effect 3 و Blue Dragon نیز سوال شد، او اعلام کرد که این بازی‌ها نیز جزو هدف و برنامه‌ی مایکروسافت هستند. اسپنسر بیان داشت:" ما می‌خواهیم این امکان را به شما بدهیم تا نحوه‌ی خرید بازی‌های خرید خود را شخصاً انتخاب کنید، این هدف ماست."

بازی‌های مذکور در حال حاضر از طریق کنسول Xbox One [برنامه‌ی backwards compatibility] قابل بازی نیستند، اما بر طبق صحبت‌های جدید اسپنسر، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک و با خرید نسخه‌ی دیجیتالی آن‌ها، شاهد پشتیبانی آن‌ها از این برنامه باشیم.

برنامه‌ی backwards compatibility برای Xbox One در ماه نوامبر سال میلادی گذشته در دسترس قرار گرفت. مایکروسافت از آن زمان به طور منظم بازی‌های Xbox 360 را برای Xbox One عرضه می‌کند که از جمله‌ی آخرین آن‌ها می‌توان به Sonic & All-Stars Racing Transformed، Puzzle Quest Galactrix و Puzzle Quest 2 اشاره کرد. تاکنون بیش از 250 بازی برای برنامه‌ی backwards compatibility کنسول Xbox One عرضه شده است که به مرور زمان این رقم گسترش می‌یابد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا