اخبار بازی

فیل اسپنسر عقیده دارد واقعیت مجازی هنوز در مرحله‌ی آزمون و خطاست

تکنولوژی نوپای واقعیت مجازی کار خود را با عرضه‌ی دو هدست Oculus Rift و Vive در اوایل امسال آغاز کرد؛ عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی PlayStation VR نیز بیشتر این تکنولوژی را مورد توجه قرار داد. در حالی که سونی با انتشار PlayStation VR، این تکنولوژی جدید را برای کنسول Playstation 4 خود عرضه کرده، هنوز خبری از آمدن این تکنولوژی به کنسول‌های Xbox نیست. اخیراً فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox، به اظهار نظر در این رابطه پرداخته است.

اسپنسر با Stevivor پیرامون واقعیت مجازی سخن گفته و بیان داشته که از این تکنولوژی استفاده کرده و می‌کند؛ وی به شخصه دو هدست Oculus Rift و Vive را در اختیار دارد و در کنار آن تجربه‌ی استفاده از Playstation VR را نیز داشته است.

هنگامی که از وی پرسیده شد آیا در نهایت شاهد آوردن تکنولوژی واقعیت مجازی به کنسول‌های Xbox One و به خصوص Xbox Scorpio خواهیم بود یا خیر وی اعلام کرد که آن‌ها در حال بررسی عرضه‌ی واقعیت مجازی برای Scorpio هستند اما مطمئن نیستند که آیا با آن کنار بیایند یا خیر.

" من فکر می‌کنم که واقعیت مجازی بالاخره جایگاه خود را در صنعت بازی‌های ویدئویی پیدا خواهد کرد؛ من در این مورد شرط می‌بندم. ما Xbox Scorpio را به عنوان یک کنسول قادر به پشتیبانی از واقعیت مجازی طراحی کرده‌ایم. این اتفاق ممکن است امسال، سال بعد یا سال بعدتر از آن رخ دهد… همان طور که گفتم، من هنوز فکر می‌کنم که یک جامعه‌ی خلاق باید از ابزار‌های جدید استفاده کند و ضمن داشتن احساسی جدید در آن‌ها غوطه ور شود.

چه تجربه‌هایی را در اختیار مردم قرار داده‌اید که آن‌ها را برای طولانی مدت درگیر خود کند؟ اکثر بازی‌هایی که من تجربه می‌کنم همانند نسخه‌های آزمایشی [Demo] هستند، که البته من فکر می‌کنم این بهترین اتفاقی‌ست که باید رخ دهد. این یک نکوهش نیست، اما باید اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم این مورد زمان خواهد برد."

بی‌شک منظور اسپنسر از بازی‌هایی که مشابه نسخه‌های آزمایشی هستند عناوین زمان انتشار هدست واقعیت مجازی Playstatio VR است چرا که این بازی‌ها از مدت زمان کمی بهره می‌برند. اما موفقیت این تکنولوژی در بازار و بررسی تیم Xbox برای پشتیبانی از آن وضعیت خوبی برای این تکنولوژی نوپا محسوب می‌شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا