اخبار بازی

فیل اسپنسر طرفدار جنگ کنسول‌ها بین PS4 و Xbox One نیست

عرضه‌ی کنسول‌های بازی توسط شرکت‌های متعدد باعث ایجاد رقابت سختی در بازار برای سازنده‌های آن شده که البته این رقابت بین طرفداران این کنسول‌ها [به عنوان جنگ کنسولی] بسیار شدیدتر است. برای دو کنسول PS4 و Xbox One هم مشابه نسل‌های گذشته این اوضاع برقرار است. هنگام رونمایی اولیه از Xbox One و اعلام آنلاین بودن همیشگی آن عده‌ی زیادی مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند و حال نیز با رونمایی‌های اخیر سونی ورق برگشته و این اتفاق [مخالفت با تصمیم‌گیری‌های شرکت سازنده کنسول] برای سونی نیز افتاده است.

این چند وقت اخیر، دلایل زیادی برای نارضایتی طرفداران از سونی ایجاد شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رونمایی از PS4 با مشخصاتی متضاد با انتظار طرفداران و به طور ویژه عدم اجرای دیسک‌های 4K بلوری [در حالی که کنسول Xbox One S در حال حاضر این قابلیت را دارد] اشاره کرد. همچنین اعلام عدم پشتیبانی نسخه‌های PS4 بازی‌های Fallout 4 و Skyrim V Special Edition از مادهای ساخته شده توسط کاربران بنا به دلایل اتخاذ شده توسط سونی دلیل موجه دیگری برای نارضایتی طرفداران از سونی‌ست.

در پی این اتفاقات و نارضایتی‌ها شخصی از فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox مایکروسافت، پرسید که چگونه پیش از این از عدم علاقه‌ی خود نسبت به بحث و جدل بین طرفداران کنسول‌ها سخن گفته در حالی که هم‌اکنون کارمندان مایکروسافت نظرات منفی خود را در قبال سونی مطرح می‌کنند. فیل اسپنسر در پاسخ به سوال اظهار داشت: "همگان مخالفت من با این نظرات منفی را می‌دانند. تمرکز ما باید همچنان بر روی ساخت محتویات برای جامعه مخاطبین Xbox باشد."

فیل اسپنسر بارها اعلام کرده که مخالف جنگ کنسول‌ها و بحث و جدل‌های بی‌مورد هواداران این پلتفرم‌هاست و بار دیگر بر این مورد تاکید کرد. اگرچه برخلاف او برخی از کارمندان مایکروسافت اخیراً نظرات منفی خود را علیه سونی و تصمیم‌گیری‌هایش اعلام کرده و باعث داغ تر شدن تنور جدال طرفداران دو پلتفرم Xbox و Playstation شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با فروش بهتر Xbox One در دو ماه اخیر این روند ادامه داشته باشد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا