اخبار بازی

فیل اسپنسر: تمرکز Xbox برای تبدیل شدن به بهترین پلتفرم است نه رقابت با سونی

صنعت بازی‌های ویدئویی همیشه همراه با بحث و جدل‌های دارندگان و طرفداران کنسول‌های بازی همراه بوده و دارندگان این پلتفرم‌ تمام تلاش خود را می‌کنند تا پلتفرم خود را از دیگری بهتر جلوه دهند و این رقابت بین طرفداران و شرکت‌های تولید کننده همیشه وجود داشته و دارد؛ اما به نظر می‌رسد یکی از طرفین تمایلی به رقابت مستقیم با دیگری نداشته باشد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox، پس از به منصب رسیدن این بخش چشم انداز بخش Xbox را تغییر داد و تمرکز این بخش را بر روی بازی‌های ویدئویی متمرکز کرد نه سرگرمی. اشتباهاتی که مایکروسافت با تصمیم‌های خود که در اوایل نسل گرفت، منجر به پیشی گرفتن سونی از نظر فروش با کنسول PS4 شد، اما به نظر می‌رسد تمرکز اسپنسر بر روی بازی‌هاست نه رقابت و رسیدن به سونی.

وی در مصاحبه‌ی اخیری که با NZGamer داشته، بیشتر متمایل به صحبت درباره‌ی کنسول Xbox Scorpio بود اما گفتگو به نظر او در رابطه با رقابت با سونی و رسیدن به آن کشیده شد که در این مورد بیان کرد:

" چیزی که بیشترین اهمیت را برای من و تیمم دارد رقابت مستقیم با سونی و Playstation نیست. پرسش‌های بیشتر مردم در این مورد است، اما از آنجایی که ما در راس این تیم هستیم این اطمینان را می‌دهم که به این گفته‌ی خود باور داریم. این جزو برنامه‌ی  ما نیست، ما به این فکر می‌کنیم که چطور به هدف خود برسیم.

من می‌خواهم بهترین پلتفرم را برای توسعه دهندگان و بازیکنان فراهم کنم. من می‌خواهم بازیکنان احساس کنند که بهترین تجربه‌ بر روی Xbox قرار دارد- با استفاده از Xbox Live کاربران این امکان را خواهند داشت تا به صورت cross-play با دیگران بازی کنند و ویژگی‌هایی نظیر پیش نمایش بازی‌ها و قابلیت XPA که به تازگی افزوده شده، در دسترس آن‌ها قرار دارد."

اسپنسر همیشه در خصوص صحبت در مورد سونی لحنی ملایم و دوستانه داشته و این گفته‌ی تازه‌ی وی در رابطه با عدم رقابت مستقیم با سونی خیلی سورپرایز کننده نیست. اگرچه، خیلی سخت است که باور کنیم آن‌ها اهمیتی به عملکرد فوق‌العاده‌ی PS4 در قیاس با Xbox One نمی‌دهند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا