اخبار بازی

فروش PS4 این هفته بیشتر از Xbox One بوده است

هفته‌ی گذشته، کنسول Xbox One توانست Playstation 4 را از نظر فروش در انگلستان شکست دهد؛ فروش کنسول‌های Xbox One سه برابر بیشتر [نسبت 3 به 1] از فروش کنسول PS4 بوده است. این موفقیت Xbox One به خاطر عرضه‌ی موفقیت آمیز عضو جدید این خانواده، یعنی Xbox One S است که البته همچنان در مقایسه با فروش فوق‌العاده‌ی PS4 پائین تر قرار می‌گیرد.

این هفته اما سونی موفق شد جایگاه نخست را از نظر فروش سخت افزار [کنسول‌ها] در بازار انگلستان از Xbox One پس بگیرد. هفته‌ی گذشته خرده فروشان قیمت نسخه‌های 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی PS4 را کاهش دادند و باندل آن را با بازی‌هایی نظیر FIFA 17 یا LEGO Star Wars به ارزش 249 پوند عرضه می‌کردند که باعث افزایش فروش این کنسول شد. اگرچه مواردی نظیر انتشار PS4 Pro، PS4 Slim و هدست واقعیت مجازی Playstation VR نیز در امر افزایش فروش PS4 دخیل بودند. به طور کلی فروش PS4 بیش از 384 درصد افزایش داشته و 55 درصد نیز بیشتر Xbox One فروخته است.

با این حال، فروش کنسول Xbox One S تنها 16 درصد نسبت به هفته‌ی گذشته کاهش داشته و تقریباً در حال طی کردن فروش ثابتی‌ست که البته به پای PS4 نمی‌رسد. دلیل این امر می‌تواند این باشد که کنسول Xbox One S به همراه باندل FIFA 17 با قیمت کمی هفته‌ی گذشته فروخته می‌شد اما این هفته با قیمت اصلی فروخته می‌شد.

فروش Xbox One S اما در مقایسه با رقیب خود، یعنی PS4 Slim بیش از 24 درصد بوده و این کنسول موفق به شکست رقیب خود شده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا