اخبار بازی

فروش اولین هفته اکران فیلم Magnificent Seven مشخص شد

نسخه بازسازی شده «هفت دلاور» (The Magnificent Seven) جدیدترین ساخته آنتوان فوکوا از جمعه گذشته (23 سپتامبر) در سینماهای سراسر امریکای شمالی روی پرده رفت و با 35 میلیون دلار فروش افتتاحیه به عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته رکورد زد. دنزل واشنگتن بازیگر برنده اسکار که برای اولین‌بار در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در یک فیلم وسترن جلوی دوربین رفته است، از نگاه تحلیلگران گیشه در افتتاحیه موفقیت‌آمیز ساخته فوکوا نقشی اساسی داشته و به عنوان یکی از آخرین قهرمانان بزرگ فیلم‌های اکشن انبوه تماشاگران را به سالن‌های سینما کشانده است.در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

 

به عقیده جف باک کارشناس گیشه، با وجود این که در سال‌های اخیر ستاره‌های هالیوود نسبت به گذشته در جذب مخاطب موفق نبوده‌اند و از قدرت جادویی‌شان در تضمین موفقیت تجاری فیلم‌ها به طرز قابل توجهی کاسته شده، اما واشنگتن همچنان جزو معدود ستاره‌هایی است که بی‌اندازه باورپذیر در نقش‌هایش ظاهر می‌شود و خشونت چهره و رفتارش روی پرده سینما شدیدا جواب می‌دهد.

واقعیت اینجاست که از سال 2007 به این سو، واشنگتن هیچ فیلمی نداشته که با افتتاحیه کم‌تر از 20 میلیون دلار روانه پرده سینماها شود که گواهی آشکار بر تداوم قدرت ستاره‌ای بازیگر 61 ساله است. او در پایان سال 2016، با «حصارها» (Fences) جدیدترین فیلم خود – در مقام کارگردان و بازیگر – به سالن‌های سینما می‌آید که اقتباسی از نمایشنامه آگوست ویلسن است و وایولا دیویس نقش مقابل او را ایفا کرده است.

به این ترتیب، «هفت دلاور» با شکست فیلم زندگینامه‌ای «سلی» جدیدترین ساخته کلینت ایستوود که برای دو هفته پیاپی صدرنشین گیشه امریکای شمالی بود، رتبه نخست جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. این در حالی است که اولین نمایش جهانی فیلم در جشنواره تورنتو با استقبال نه چندان گرم منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شده بود.

در هر صورت، «سلی» با بازی تام هنکس در نقش قهرمان اصلی فیلم با 13.8 میلیون فروش آخر هفته به رتبه سوم جدول پرفروش‌ها سقوط کرد و کل فروش داخلی خود را به بیش از 92 میلیون دلار رساند.

دومین فیلم پرفروش آخر هفته گذشته، انیمیشن سه بعدی «لک‌لک‌ها» (Storks) بود که به عنوان جدیدترین محصول «برادران وارنر» در نزدیک به چهار هزار سالن سینما به نمایش درآمد و 21.8 میلیون دلار در سه روز افتتاحیه خود فروخت. هرچند، کسب چنین نتیجه‌ای برای سازندگان این انیمیشن ماجراجویانه و کمدی که با بودجه 70 میلیون دلاری تهیه و تولید شده چندان رضایت‌بخش نبوده است – چرا که فروش افتتاحیه «لک‌لک‌ها» دست کم در حدود 30 میلیون دلار پیش‌بینی شده بود.

برخلاف بازسازی فیلم تاریخی «بن هور» که 100 میلیون دلار برای «متروگلدوین‌مایر» هزینه در برداشت و با شکست تجاری روبه‌رو شد، نمایش بازسازی وسترن «هفت دلاور» که براساس نسخه 1960 فیلمی به همین نام – ساخته جان استرجس – تهیه و تولید شده، به موفقیت تجاری این استودیوی فیلمسازی قدیمی و قدرتمند در گیشه کمک کرده است. «سونی پیکچرز» پخش ساخته فوکوا را برعهده داشته است و با شریک شدن در بودجه 90 میلیون دلاری فیلم، به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی «هفت دلاور» به شمار می‌رود.

از میان جدیدترین دنباله‌هایی که به تازگی روی پرده رفته‌اند، «بچه بریجیت جونز» نیز با 4.5 میلیون دلتر فروش آخر هفته رتبه چهارم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. بعد از دو هفته اکران گسترده، فروش داخلی این کمدی عاشقانه که با بازگشت رنه زلوگر به روی پرده سینما همراه بوده تنها به 16.5 میلیون دلار رسیده است. همچنین فیلم ترسناک «جادوگر بلر» به عنوان دنباله جدید فیلم موفق «پروژه جادوگر بلر» با کسب چهار میلیون دلار درآمد، فروش داخلی خود را به حدود 16 میلیون دلار رساند و در رتبه پنجم قرار گرفت.

در میان اکران‌های محدود نیز کمدی استرالیایی «خیاط زنانه» (The Dressmaker) با بازی کیت وینسلت توسط «آمازون استودیوز» ‌در 38 سالن سینما به نمایش درآمد و بیش از 180 هزار دلار فروخت. «ملکه کاتوه» هم توسط استودیوی «دیزنی» در 55 سالن سینما روی پرده رفت و به فروشی برابر با 305 هزار دلار دست یافت. مانند هفته گذشته، این‌بار هم درآمد کلی گیشه امریکا در مقایسه با سال گذشته – همین موقع – با افت 20 درصدی روبه‌رو بوده است.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا