اخبار بازی

طعم واقعی فوتبال خیابانی

سایت NowGamer مصاحبه‌ای با آقای Sid Misra از سوی EA در مورد FIFA Street انجام داده است که به یک سری از سوالات عمومی در مورد این بازی پاسخ می‌دهد.

 EA Canada :NG اخیرا اعلام کرد که کیفیت بازی‌های قبلی FIFA street رو به کاهش بود، این چقدر مهم بود که این سری چند سالی استراحت کند؟
SM: تمرکز شرکت EA برای کیفیت محصولات اصلی، این یک دیدگاه بزرگ برای EA است. تمام عنوانین EA SPORTS™ شاهد افزایش چشمگیری از نظر کیفیت هستند و سهم موفقیت ما در بازار نشانه همین تمرکز بر روی کیفیت است. جایگاه قوی محصولات ما این اجازه را به ما داد تا به اکتشاف و جذب بازیبازان بیشتر بپردازیم. همچنین یک نقطه شروع عالی برای ساخت عناوین آینده.

NG: چرا انقدر طول کشید تا یک FIFA street بسازید که در حد و اندازه FIFA اصلی باشد؟
SM: در یک کلمه: مهارت. فوتبال خیابانی درهر صورت و هر سبکی هنوز هم یک فوتبال خیاباتی است. تمام نوآوری‌های که در طی این چند سال نصیب موتور گیم‌پلی FIFA شد از ریشه و تاسیس FIFA Street بود. داشتن یک ریشه و بنیاد عالی این اجازه را به ما می‌دهد تا بتوانیم بر روی عمق سبک، عمق انواع مسابقات و بازی‌ها تمرکز کنیم.

NG: به طور کلی گیم‌پلی arcade ،FIFA street است، آیا می‌توانیم این بار یک فوتبال خیابانی واقعی ببینیم؟
SM: هدف ما از زنده کردن سری FIFA Street، خلق یک فوتبال خیابانی معتبر و درست بود. ما می‌خواهیم به فرهنگ و روح درست و واقعی ورزش روی بیاوریم. هنوز هم تاکید زیادی بر روی استعداد و سبک‌های خاص در بازی وجود دارد زیرا این‌ها همان چیزی هستند که باید در فوتبال خیابانی دیده شوند. و همچنین استعداد، سبک و خود ستایی در کنار هم فرهنگ فوتبال خیابانی را تشکیل می‌دهند، و ما اعتقاد داریم فوتبال خیابانی به طور ذاتی بیشتر arcade است، مخصوصا زمانی که شما در قسمت Wall Play بازی می‌کنید. به علاوه این که بیشتر طرفداران این بازی به دنبال هرچه نزدیک‌تر و طبیعی‌تر شدن بازی به فوتبال‌های خیابانی واقعی هستند، نه نزدیک شدن به FIFA

 NG: این بازی ویژگی یک فوتسال واقعی را خواهد داشت. آیا شما از سبک فوتبال‎‌‌های دیگر نیز الهام گرفتید؟ سبک‌هایی نظیر فوتبال ساحلی؟
SM: قسمتی از تحقیقات ما در شروع پروژه این بود که بفهمیم فوتبال خیابانی در هر نقطه از جهان چه معنی برای مردم دارد. به طور مثال ما فهمیدیم که Rio بیشتر به سبک و استعداد توجه دارد، مردم آمستردام به سبک Panna علاقه دارند و مردم لندن فوتبال‌های 11 در مقابل 11 نفر را در فضای بسته دوست دارند. ما سعی کردیم از تکنیک تمام این سبک‌ها استفاده کنیم و آن‌ها را در گیم‌پلی جا دهیم.
 ما انتخاب‌های زیادی را در بازی برای شما جای دادیم، به طور مثال شما می‌توانید قوانین فوتسال یا Panna را برای بازی کردن انتخاب کنید، یا انتخابی به نام Last Man Standing را دارید. در Last Man Standing شما یک گل می‌زنید و یکی از یارانتان را از دست می‌دهید، اگر شما تمام بازیکنان خود را از دست دهید برنده بازی خواهید شد، خوب این می‌تواند یک مسابقه عالی با دوستانتان باشد.

NG: می‌توان انتظار داشت که ویژگی های خاص سیستم FIFA مانند سرعت و مهارت را به بازیکنان FIFA street منتقل کرده‌اید تا بتوانند حرکت های خاص خودشان را در بازی انجام دهند؟
SM: بازیکن های معروف توانای انجام تمام حرکات را دارند. هدف واقعی بازی این است که شما سطح تیم خود را بالا ببرید تا بتوانید تمام حرکات را اجرا کنید. در هنگام تست این بازی ما فهمیدیم که چقدر FIFA street می‌تواند جذاب و لذت بخش باشد.

 Lionel Messi :NG رسما بهترین بازیکن جهان شناخته شد، او چهره جدید FIFA و FIFA street است. آیا شما حرکت های خاص او را ضبط کردید تا در بازی از آن استفاده شود؟
SM: ما واقعا هیجان زده هستیم که Leo Messi را بر روی جلد بازی FIFA Street داریم، اولین بار در کل سری FIFA. اما ما از او برای استفاده از Motion capture استفاده نکردیم.در واقع ما به سمت دنیای واقعی فوتبالیست های خیابانی پرواز کردیم چون ما واقعا می‌خواستیم حرکات آن‌ها را در بازی داشته باشیم تا به یک فوتبال خیابانی واقعی برسیم.

NG: آیا بازتاب‌ها یا پیشنهادهای طرفدارانتان باعث شد شما به ویژگی یا تکنیک جدید در بازی دست پیدا کنید؟
SM: بله. در واقع ساخت بازی بر اساس بازخورد ها و بازتاب های طرفداران ما پیشرفت کرد، به طوری که اعضای تشکیل دهنده تیم ساخت و توسعه FIFA Street، بازیبازان و طرفداران کل سری FIFA Street بودند. تمام تلاش ما ارایه یک تجربه واقعی و عمیق از فوتبال خیابانی است.

 src=/files/26316275174hg680783132.jpg /></p><p style= NG: در مورد بخش آنلاین چه چیزهای می‌توانید به ما بگویید؟
SM: سه بخش اصلی برای قسمت آنلاین وجود دارد:
 1.قسمت World Tour که این اجازه را به شما می‌دهد تا مسابقات خود را به صورت آنلاین و رو در رو انجام دهید. چیزی که فکر می‌کنیم طرفداران حرفه‌ای ما آن را خوب درک می‌کنند.
 2.ما بخش Online Seasons mode را از FIFA 12 به FIFA Street آوردیم، و بازیکنان می‌توانند به صورت 5 به 5، 6 به 6 یا فوتسال با هم بازی کنند.
 OTM.3 در بازی وجود دارد( یک مسابقه 5 به 5 اما هوش مصنوعی، دروازبان را کنترل می‌کند).

NG: آیا بازیکنان قادر خواهند بود با استفاده از کسب تجربه (XP) راحت تر و زیباتر بازی کنند؟
SM: بله، مخصوصا در World Tour. با کسب تجربه بیشتر شما به چیزهای بیشتری دست پیدا خواهید کرد و آن باعث می‌شود زیباتر بازی کنید و بازیکنتان را سریع تر و قوی‌تر کنید. مسابقاتی وجود دارد که شما را ترغیب به زیبا بازی کردن می‌کند، مانند سبک آزاد (Freestyle ) یا Panna . در اخر، در پایان بازی حرکات و تکنیک‌های زیبای شما در بخش (highlights ) نشان داده می‌شود و شما می‌توانید آن را از طریق شبکه جهانی مخصوص این بازی به اسم Street Network به نمایش همگان بگذارید.

NG: در آخر، آیا سیستم دفاع کردن همانند FIFA 12 بخش بزرگی از بازی را تشکیل می‌دهد؟ میانگین نمره بین بازیکنان باتجربه چیست و چقدر است؟
SM: دفاع کردن مهم است، چه شما برای یک تکل کردن صحیح تلاش کنید تا موقعیت توپ را در زمین بگیرید و چه زمانی که حریف به سمت شما حمله می‌کند. میانگین نمرات هر تیم یا بازیکن نوسان دارد. ما امتیازات زیاد و کم مسابقات بین بازیکنان شبیه به هم را دیدیم. هر بازی نوسان‌ها و اختلافات اندکی را برای خود دارد. ما می‌خواهیم بین بازی تعادل ایجاد شود.

 این بازی در تاریخ 13 مارچ 2012 یا 23 اسفند ماه 1390 برای کنسول های Xbox 360 و PS3 منتشر خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا