اخبار بازی

طراح MGS5: صنعت بازی سازی ژاپن بدتر نشده است

آقای Jordan Amaro از Kojima Productions پس از انتقادات آقای Keiji Inafune پیرامون صنعت گیم ژاپن و اینکه بدتر از گذشته شده است، اعلام کرده اند که همچین چیزی وجود ندارد و مخالفان بهتر است به جای انتقاد، خود قدمی برای بهتر شدن آن بردارند.
آقای Amaro طی مصاحبه خود در Gamespot با صحبت های آقای Keiji Inafune مخالفت کرده اند و گفته اند: "صنعت بدتر نشده است. چنین صحبت هایی چندسالی است که انجام می شود اما کمپانی ها دارند وضعیت خود را بهبود می بخشند و تصمیمات استراتژیک خوبی گرفته اند که به زودی شاهد پاسخ آن خواهیم بود. به شما اطمینان می دهم همه در اینجا مطلع هستند که این نسل چقدر برای ژاپن دردناک بود اما در گوشه ای من شاهد یک دوره تجدد هستم. از نمایش دست بردارید و مثل ما کار کنید. بله آسان نیست اینکار اما آیا ما هر ماه به روزنامه نگاران شکایت می کنیم؟ تواضع، بصریت، فروتنی و کار سخت راه رهایی از این مشکلات می باشد."

ایشان معتقدند که انتقادات Inafune تصویر ناقصی را از صنعت بازی ژاپن درست می کند. هر کمپانی غربی، تولید کننده خوبی نیست. ژاپن از پیشرفت های جهانی مطلع است و کارهایشان را خودشان آپدیت خواهند کرد. حتی کمپانی های ژاپنی از دیگر کشورها نیز استخدام می کند. نظیر آقای Mark Cerny که معمار ارشد سیستم PS4 هستند. صنعت بازی سازی غرب کامل نیست و ایشان ادامه می دهند: "شکی نیست که ژاپن بایستی بازار را پس بگیرید مخصوصا در زمینه بازی های AAA. به شخصه خودم دارم از نبود خلاقیت در بازی های AAA این چندوقته غرب خفه می شوم. آنها شبیه به یک جور دستو تهیه شده اند که هرکسی آنها را عملی می کند بدون اینکه هیچ گونه جادو و کاوشی را شاهد باشیم. اما آنها میلیون ها دلار فروش می کنند مگه نه؟ چه کسی را می خواهید سرزنش کنید؟"

آقای Amaro در گذشته برای Crytek و  کمپانی 2K شعبه کشور چک فعالیت کار می کردند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا