اخبار بازی

صحبت های جالب David Jaffe در مورد نسل بعدی کنسول ها

مرد بزرگ و پر طرفدار سابق کمپانی سونی یعنی آقای David Jaffe که عنوان های بزرگی همچون Twisted Metal و GOW را خلق کرده است، مدعی است که کنسول ها حداکثر تا 10 سال دیگر از بین خواهند رفت و چرخه ی عمر کنسول ها به پایان خواهد رسید. البته طبق گفته ی David Jaffe، پیش بینی هایش در مورد کنسول ها تا به حال درست از آب در نیامده اند اما او معتقد است که آینده ی صنعت گیم از طریق کنسول ها پیش نخواهد رفت و تا 10 سال دیگر، صنعت گیم به صورت Streaming Service در خواهد آمد. او در طی مصاحبه ای با سایت GI International گفت:

"ببینید به هر حال یک روز کنسول ها نابود خواهند شد. شاید این چرخه ی زمانی از 10 سال بیشتر و یا کمتر باشد اما من معتقدم که حداکثر تا 10 سال دیگر کنسول ها از بین خواهند رفت. البته اگر بگوییم که این مدت زمان کمتر از 10 سال خواهد بود در واقع خودمان را احمق فرض کرده ایم اما نسل بعدی کنسول ها، در واقع یک پایان برای تمامی کنسول ها خواهد بود. کمپانی هایی همانند سونی در پی این هستند که سخت افزارهایی تولید کنند که از طریق آن بتوانند با ساخت بازی های قدرتمند، آنها را به صورت اینترنتی به فروش برسانند و تلویزیون هایی تولید کنند که از طریق آنها بتوان بازی های اینترنتی را اجرا کرد. البته با وجود این سخت افزارها، عنوان های بزرگی همچون Uncharted و GOW همچنان در لیست سونی خواهند بود و البته عنوان هایی همانند Sound Shapes نیز به مرحله ی تولید خواهند رسید تا تمامی سلیقه ها را راضی نگه داریم."

او همچنین در مورد کنسول جدید نینتندو یعنی Wii U گفت که از دیدن این کنسول شگفت زده نشده است و در این باره گفت: "Wii U آنگونه که باید و شاید برای من شگفت انگیز و جالب نبود و پس از مشاهده ی آن، زیاد اشتیاقی به خریدن آن پیدا نکردم و با خود نگفتم "وای خدای من! حتمآ باید این کنسول را تهیه کنم!" البته من قصد ندارم که Wii U را ضعیف جلوه دهم و آن را بکوبم اما نینتندو قابلیت این را داشت که نرم افزارها و سخت افزارهای بهتری را برای ساخت این کنسول به کار گیرد و البته این را هم اضافه کنم که تا به حال شاهد نرم افزارهای جالب و بازی های کاملآ اختصاصی برای این کنسول نبودم.

در ادامه باید اضافه کنم که Wii U هیچوقت به موفقت Wii دست نخواهد یافت! البته همانطور که قبلآ گفتم، همیشه پیش بینی هایم در مورد صنعت گیم غلط از آب در آمده است. همیشه تصور میکردم که روزی PSP بتواند DS را شکست دهد اما هیچوقت دلیل منطقی برای حرفم نداشتم. من فقط احساس خود را می گویم و دلیلی برای اثبات حرف هایم ندارم."

البته این سخنان David Jaffe در حالی بیان شده است که Cevat Yerli (از مدیران Crytek) هفته پیش اعلام کرده بود که نسل بعدی، آخرین نسل کنسول ها خواهد بود. البته John Carmack نیز در سخنانی گفته بود که چرخه ی عمر کنسول ها فعلآ ادامه دارد و تا چندین سال دیگر کنسول ها پا بر جا خواهند ماند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا