اخبار بازی

صحبت‌های Jade Raymond در خصوص Blacklist

فرنچایز Splinter Cell تا کنون بیش از 22 میلیون نسخه فروش و چیزی بالغ بر 500 میلیون دلار درآمد خالص برای Ubisoft داشته است اما این ناشر فرانسوی معتقد است این سری باید بهتر از این‌ها عمل کند. به همین خاطر یکی از مغزهای متفکر پشت  Assassin’s Creed یعنی خانم Jade Raymond را مسوول پروژه بعدی Splinter Cell کرد و به او برای تمامی موارد مربوط به Splinter Cell از جمله رمان و فیلم این اثر، اختیار کامل داد.

چندی پیش در همایش PAX East، جدیدترین نسخه از این سری بازیها یعنی Blacklist برای اولین بار به صورت قابل بازی به عموم مردم نشان داده شد و افراد زیادی به امتحان کردن آن پرداختند؛ بازخوردها به شدت مثبت بود. از این رو MCV گفت و گویی با خانم Raymond صورت داد که به صمع و نظر شما میرسانیم.

 

 src=https://8pic.ir/images/22636387209934322956.jpg style=

 

Jade Raymond صحبتهایش را اینگونه آغاز میکند: "من با Yannis (Mallat، مدیر عامل Ubisoft Montreal) و Yves (Guillemot مدیر عامل کل Ubisoft) ملاقات داشتم تا در مورد اینکه چه فرنچایزی را به تورنتو ببرم صحبت کنیم. در آن زمان من در سمت مدیر اجرایی در Montreal بوده و مسوول پروژه های AC، Watch Dogs و یک IP معرفی نشده دیگر بودم. ما در مورد اینکه یکی از این فرنچایزها را به تورتو ببریم صحبت کردیم ولی در نهایت بر روی Splinter Cell به توافق رسیدیم چون از نظر استراتژیکی بهترین انتخاب بود."

Raymond ادامه داد: "به نظر من Splinter Cell یکی از فرنچایزهایی است که پتانسیل خارقالعاده و بکری دارد. تصور بودن در نقش یک مامور مخفی واقعا هیجان انگیز است و از طرفی، آماده تعریف مجدد نیز هست؛ جاسوس بعد از حوادث 11 سپتامبر چه معنی دارد؟ دنیا از زمان خلق کاراکتر جیمز باند تغییرات زیادی کرده است و من فکر میکنم اکنون زمان آن رسیده تا تعریف ژانر جاسوسی در تمام مدیاها، از نو نوشته شود."

Ubi Toronto تنها مشغول ساخت Blacklist نیست بلکه مسوولیت کل برند Splinter Cell به آنها واگذار شده است و آنها علاوه بر بازی، مشغول کار بر روی کتاب، کتاب مصور و حتی فیلم Splinter Cell نیز هستند.

Raymond در این خصوص گفت: "ما برند Assassin’s Creed را فقط بر مبنای بازی نساختیم و خوشبختانه موفق شدیم تا این برند را در شاخه‌های دیگر مدیا نظیر موبایل، اینترنت، کتاب، کتاب مصور و به زودی در فیلم گسترش دهیم. Splinter Cell از تجربیات ما در مورد AC بسیار بهره برده است مخصوصا در زمینه نگارش کتاب مصورش. زمانی که خوانندگان شروع به خواندن این اثر کنند، شاهد مونولوگ‌های آشنای سم خواهند بود و درک بهتری از نقاط ضعف و قوت و ترس‌های او خواهند داشت. "

کتاب مصور Splinter Cell که در ماه های آینده منتشر خواهد شد، Splinter Cell: Echoes نام دارد که حوادث بین Conviction و Blacklist را بیان میکند. نویسنده آن Nathan Edmonson  بوده و کارهای گرافیکی آن نیز بر عهده Marc Laming است. اما این انتهای کار نیست. چندی پیش خبر ساخت فیلم Splinter Cell منتشر شد که قرار است Tom Hardy ستاره فیلمهای Inception و TDKR در آن ایفاگر نقش سم فیشر باشد. همینطور فیلم نامه نویسی آن هم بر عهده Eric Warren Singer خواهد بود.

Rymond  ادامه داد: "وقتی Ubisoft تصمیم می‌گیرد از روی یک بازی فیلم بسازد، ما ابتدا از خود می‌پرسیم: ‘چگونه به ریشه‌های این بازی وفادار بمانیم طوری که هم برای طرفداران آن عنوان با ارزش باشد و هم برای مخاطب جدید هیجان انگیز؟ Ubisoft Motion Pictures در حال کار با New Regency برای تهیه فیلم Splinter Cell بوده و به طور مداوم در حال همکاری با Eric برای نویسندگی فیلم نامه‌ای است که به دنیای بازی وفادار باشد. ما هیچ تاریخ اکران و اطلاعات اضافی دیگری نداریم که به شما بدهیم جز اینکه خود ما نیز به اندازه شما برای دیدن سم فیشر روی پرده نقره‌ای هیجان زده هستیم."

 

 src=https://8pic.ir/images/68905292373291177880.jpg style=

 

اما به دور از هرگونه صحبتی در مورد فیلم و سایر مدیاهای مرتبط، Raymond و تیمش ابتدا باید حواس خود را متمرکز Blacklist کنند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایند. بعد از عرضه Conviction طرفداران بازی از این رویه اکشن محور بازی و اهمیت کمتر به بخش مخفی کاری ناراضی بودند و این نارضایتی را نیز به گوش مسوولان Ubisoft رساندند. اما حالا چه انتظاری می‌توان از Blacklist داشت؟ یک بازی اکشن محور همانند Conviction یا یک مخفی کاری خالص نظیر Chaos Theory؟

Raymond در این خصوص توضیح داد: "Ubisoft همیشه بعد از عرضه بازی‌هایش مطالعات زیادی بر روی واکنش مخاطبان خود انجام می‌دهد. تجربیاتی که از این مطالعات بدست می‌آید بسیار گران‌بها هستند زیرا نتایجی که از مطالعات بر روی هزاران بازیکنی که تحت نظر هستند بدست می‌آید، اغلب کاملا با نظرات گروه‌های کوچکی که در فروم‌ها فعالیت می‌کنند، متفاوت است. چه باور بکنید که نکنید، از میان هزاران بازیکنی که تحت نظر بودند، افرادی که به روند جدید اکشن محور Conviction بیشترین امتیاز را دادند افرادی بودند که حداقل 2 یا بیشتر از 2 شماره از Splinter Cell را بازی کرده بودند. ما در حین ساخت Blacklist، از ریشه‌های سری بیشترین الهام را گرفتیم و توجه بشتری به بازخوردهای طرفداران، چه مطلعات بعد از عرضه Conviction و چه تست‌های روتین حین ساخت بازی، داشتیم."

ایشان ادامه داد: "هدف و تمرکز اصلی ما جلب رضایت طرفداران بود و البته برگرداندن تمام چیزهایی که باعث محبوبیت Splinter Cell در ابتدا شده بود. ما چاقو، قابلیت جا به جایی اجساد، قابلیت عبور از مراحل بدون دیده شدن و تمامی گجت‌هایی که حکم امضای سری را داشتند، بازگرداندیم. بنابراین یک منبع الهام بزرگ برای ایجاد خلاقیت در Blacklist در واقع رجوع به ریشه‌های سری بود. من میگویم خلاقیت به این خاطر که ما فقط تنها به کپی پیست کردن این موارد از عناوین قبلی نپرداختیم و دست به تغییراتی نیز زدیم.

بازی‌ها تکامل یافته‌اند و بازیکنان نیز این روزها توقع بیشتری دارند. ما می‌خواستیم شخصی سازی‌های بیشتر، استایل‌های گیم‌پلی متنوع‌تر، نوع جدیدی از ماموریت‌های سندباکس، مدهای مولتی پلیر بیشتر و در مقیاسی بزرگتر داشته باشیم. من کاملا مطمئنم هستم که بازیکنان این روزها نمی‌خواند بازی‌ها را آن گونه که سازندگان از آن‌ها می‌خواهند، بازی کنند. بازیکنان می‌خواهند تا با قوانین خود بازی کنند، طوری که با شخصیت و سلیقه و وقت آن‌ها مطابق باشد. شما می‌توانید سریع وارد بازی شده و یک ماموریت Co-op را به سرعت با رفیق خود شروع کنید یا برای انجام یک ماموریت در بخش تک نفره، از روی نقشه به آن سوی دنیا سفر کنید. این چنین تجربه یکپارچه‌ای که تمامی مدها اعم از تک نفره، Co-op و چند نفره به یک داستان و سیستم اقتصادی گره خورده‌اند چیزی است که تاکنون انجام نشده است."

 

 src=https://8pic.ir/images/55156914437382357767.jpg style=

 

اما با وجود تمام این ابتکارات، تجدید حیات قریب‌الوقوع Splinter Cell باید با چالش دیگری نیز روبرو شود؛ بازی در 23 August امسال عرضه خواهد شد؛ همان روزی که Saints Row IV عرضه می‌شود و فقط چند هفته قبل از GTA V و همینطور مدت کمی قبل از شروع نسل جدید.

Raymond اینگونه نتیجه گیری می‌کند: "Splinter Cell: Blakclist واقعا در زمانی به بازار عرضه می‌شود که رقابت سنگین است. به عنوان یک بازیکن و تولید کننده، شخصا از وعده و وعیدهای مربوط به نسل بعد کنسول‌ها، خوشحالم. با ذکر این نکته باید بگویم که خلاقیت الزاما تنها در افزایش قدرت سخت‌افزارها خلاصه نمی‌شود. به نظر من بسیاری از مفاهیم خلاقانه اخیر از بازی‌های Indie نشات گرفته است و بر روی سخت افزارهای بسیار ضعیفتری پیاده شده است.

نه تنها من فکر می‌کنم با Splinter Cell: Blacklist تیم ما بهترین تجربه مخفی‌کاری این نسل را عرضه می‌کند بلکه معتقدم یک تجربه چند نفره متفاوت نیز عرضه می‌کنیم. خوشبختانه هنوز هم یک گیم‌پلی بی همتا چیزی است که می‌تواند باعث موفقیت یک بازی شود."

Splinter Cell: Blacklist در 23 ماه August به طور هم زمان برای سه پلتفرم X360، PS3 و PC عرضه خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا