اخبار بازی

شرکت TCL احتمالا تلفن هوشمند آینده BlackBerry را می‌سازد

با توجه به صبحت‌های اخیر رئیس BlackBerry این شرکت ماه آینده تلفن هوشمند جدیدی معرفی خواهد کرد. او همچنین پیش از این گفته بود منتظر دو تلفن هوشمند ارزان‌تر نسبت به مدل بالارده Priv باشید که یکی از آنها صفحه کلید فیزکی دارد و دیگری فاقد صفحه کلید فیزیکی است.

مدلی که قرار است تماما لمسی باشد احتمالا در ماه جولای معرفی می‌شود و شرکت چینی TCL که بیشتر بخاطر ساخت تلفن‌هایی با برند آلکاتل آنرا می‌شناسیم ممکن است وظیفه تولید یکی از این تلفن‌ها را برعهده داشته باشد.

در حال حاضر شواهد زیادی برای این حرف نداریم با این حال بیایید نگاهی به شبهاتی که وجود دارد بیاندازیم. دستگاهی متعلق به TCL با کد محصول DTEK 50 اخیرا مجوزهای Wi-Fi را دریافت کرده است که مقداری عجیب است زیرا DTEK نامی متعلق به BlackBerry Priv است. اما صبر کنید موارد دیگری نیز وجود دارد. شماره مدلی که دستگاه TCL با آن لیست شده STH100-2 است که به طرز عجیبی مشابه شماره مدل Priv است که STV100-1 بود.

 src=/files/tcldevise.jpg style=

این موارد با یک شایعه قدیمی کامل می‌شود که ادعا می‌کرد TCL و BlackBerry یک توافق نامه همکاری را امضا کرده اند. این شایعات به ما می‌گویند که بزودی شاهد اولین نتیجه این همکاری خواهیم بود که براساس گزارشات BlackBerry Hamburg نام دارد که ظاهرا تشابهاتی با alcatel Idol 4 دارد.

مشخصات Hamburg که تاکنون منتشر شده است صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزلوشن 1080p و چیپست کوالکام Snapdragon 615 است که اخیرا در بنچمارک ها رویت شد. Idol 4 نیز دقیقا همین سایز صفحه نمایش و رزلوشن را دارد اما از چیپست Snapdragon 617 استفاده می‌کند. علاوه بر این دیگر مشخصات این دو تلفن براساس بنچمارک های منتشر شده یکسان هستند.

صحبت های بالا ما را به این نتیجه می‌رساند که تلفن هوشمند جدید BlackBerry چیزی نیست بجز Idol 4 با برندی جدید و چیپستی متفاوت. از طرفی دیگر ممکن است این حدسیات درست نباشد و فقط سخت افزاری داخلی آن مشابه Idol 4 باشد. برای اینکه به پاسخ سوالات خود برسیم باید تا ماه آینده منتظر بمانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا