اخبار بازی

شروع پروژه های PS4 و عرضه Xbox Next در 2013

PlayStation-1.gif

اقدامات ابتدایی در راستای ساخت بازی های PlayStation 4 آغاز شده است. یک منبع معتبر و مرتبط با موضوع مذکور، سایت Develop را در جریان گذاشته که پروژه های متنوعی در مراحل ابتدایی خود به سر میبرند؛ که هنوز مشخص نشده کدام یک از شانزده استودیوی First-Party سونی در حال کار بر روی آنها هستند. در حال حاضر، اقدامات ابتدایی شامل کار بر روی conceptـهای این پروژه هاست که در صورت چراغ سبز سونی، به مرحله نهایی تولید خواهند رسید.

ولی در سال های پیش رو، تمرکز کلی سونی برروی ویتا و PS3 خواهد بود و کمتر کسی انتظار عرضه PS4 تا قبل از سال 2014 را خواهد داشت. همچنین با توجه به صحبت هایی کسانی چون مایک کپس (Mike Capps) مبنی بر عظیم بودن اقدامات ساخت و همچنین توافقات سخت افزاری نسل بعد در راستای جهشی از نسلی به نسل دیگر، به نظر میاید که سونی تا نهایی سازی تکنولوژی نسل بعد کنسول خود، زمان زیادی خواهد داشت.


در طرف دیگر قضیه نیز مایکروسافت در حال کار بر روی نسل بعد کنسول خود است. Develop از طریق چندین منبع، گزارشاتی مبنی بر عرضه نسل بعد کنسول Xbox دریافت کرده که با فعلا با نام Xbox Next شناخته میشود. این منابع به قطعی شدن چیپ پردازش گر و میان افزار این کنسول اشاره و پرده برداری از آن را در E3 سال 2013 میلادی و متعاقبا زمان عرضه را در تمامی مناطق اصلی، 2013 (و یا شاید 2014) پیش بینی کرده اند. چندی پیش نیز شایعاتی مبنی بر شروع به کار استدیوهای داخلی مایکروسافت بر روی پروژه های نسل بعد این کمپانی به گوش رسید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا