اخبار بازی

شایعه: Nintendo Switch می‌تواند بازی‌های GameCube را از طریق کنسول مجازی اجرا کند

جدیدترین کنسول شرکت محبوب نینتندو، Nintendo Switch، اواخر ماه اکتبر میلادی رسماً رونمایی شد؛ رونمایی و معرفی کامل کنسول مورد بحث که پیش از این با نام NX شناخته می‌شد، روز پنج شنبه 23 دی ماه [12 ژانویه میلادی] صورت خواهد گرفت. با این حال هر از گاهی شاهد نشر شایعاتی پیرامون این کنسول هستیم که بر آگاهی نسبی ما نسبت به آن می‌افزاید.

کنسول مجازی [Virtual Console]، یکی از بهترین ویژگی‌های کنسول‌های Wii و Wii U بوده حتی اگر عرضه‌ی بازی برای آن کمتر از انتظارات بوده باشد. نکته‌ی ناامید کننده این است که هرگز شاهد عرضه‌ی بازی‌های GameCube از طریق کنسول مجازی برای Wii U نبودیم حتی در صورتی که آداپتور GameCube برای Super Smash Bros. کنسول Wii U نیز عرضه شد؛ اما به نظر می‌رسد این وضعیت با حضور Nintendo Switch تغییر کند.

بر طبق گزارش تاد فیلیپز [Tom Phillips] از یوروگیمر، که از منابع مختلفی شنیده است، کنسول Nintendo Switch با استفاده از قابلیت کنسول مجازی از GameCube پشتیبانی خواهد کرد؛ حداقل نینتندو در حال آوردن بازی‌هایی نظیر Luigi’s Mansion، Super Mario Sunshine و Super Smash Bros. Melee و همچنین آزمایش Animal Crossing بر روی این پلتفرم است. وی همچنین بیان داشت که نینتندو تصمیم دارد تا با استفاده از آداپتور Wii U GameCube این قابلیت را مهیا کند.

در ادامه فیلیپز اعلام کرد که بخش توسعه و تحقیقات اروپای نینتندو [NERD] مسئول توسعه‌ی قابلیت کنسول مجازی برای کنسول Nintendo Swicth هستند، کسانی که اخیراً NES Classic Edition را توسعه داده‌اند. افراد زیادی از کیفیت بازی‌های کنسول مجازی Wii U ناراضی بودند و عهده دار شدن NERD می‌تواند امیدوار کننده باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که نینتندو تصمیم دارد ارتقای سیستمی را مشابه Wii U برای Switch نیز فراهم کند، قابلیتی که کاربران را قادر می‌سازد تا بازی‌های رایگانی که در اختیار دارند را دریافت کنند. اگرچه جزئیات بیشتری از این مورد به اشتراک گذاشته نشده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا