اخبار بازی

شایعه: مشخصات سخت‌افزاری PS4 Neo افزایشی نداشته است

رویداد PlayStation Meeting رفته رفته تبدیل به رویدادی بزرگ خواهد شد که به احتمال بسیار زیاد سونی در جریان آن از کنسول PS4 Neo رونمایی می‌کند. در این نشست شاهد رد و یا تائید کنسول PS4 Slim نیز خواهیم بود و در کنار آن به دیدی تازه از رقیب Xbox Scorpio دست خواهیم یافت.

بر اساس گزارش منبعی داخلی به نام Daniel Ahmad، مشخصات سخت‌افزاری PS4 Neo دقیقاً مشابه مشخصاتی‌ست که در شایعات قبلی به بیرون درز پیدا کرده بود. قدرتی حدود 4.2 ترافلاپس که در مقابل قدرت 6 ترافلاپسی Scorpio حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت. او در این مورد گفته، افرادی که پیش از این معتقد بودند که سونی در حال بررسی‌ست تا مشخصات سخت‌افزاری PS4 Neo را افزایش بدهد ناامید خواهند شد [چندی پیش شایعات حکایت از این موضوع داشتند].

علاوه بر این، یک شرکت ژاپنی نیز اعلام کرده که یک نسخه‌ی نمایشی از یک موتور بازی‌سازی ساخته که با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه و 1080P با 90 فریم بر ثانیه بر روی کنسول PS4 Neo اجرا می‌شود. بنابراین، مشابه کنسول Xbox Scorpio [که این کنسول نیز برای اجرای بازی‌های با کیفیت 4K به بازار خواهد آمد]، به نظر می‌رسد 4K نقطه عطف اصلی برای این کنسول‌های میان نسلی همانند کیفیت 1080P [به عنوان نقطه عطف] برای PS4 و Xbox One خواهد بود.

عرضه‌ی این دو کنسول میان نسلی با این مشخصات سخت‌افزاری احتمالی، وضعیتی بر عکس آغاز نسل فعلی خواهد داشت. چرا که Xbox Scorpio به مراتب کنسول قوی‌تری از PS4 Neo خواهد بود، این در حالی است که کنسول PS4 از نظر عملکرد سخت‌افزاری و فروش بهتر از Xbox One عمل کرده و این نکته ممکن است نوید این را بدهد که در اواخر نسل رقابت این شرکت [سونی و مایکروسافت] بیشتر به یکدیگر نزدیک شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا