اخبار بازی

شایعه: بازی Death Stranding با استفاده از موتور بازی‌سازی استودیوی Sucker Punch ساخته خواهد شد

یکی از پروژه‌هایی که با صرف وقت و هزینه‌ی زیادی در طول توسعه همراه بود بازی موفق Metal Gear Solid 5 است که کارگردان آن، یعنی هیدئو کوجیما، وقت زیادی را [تنها] صرف ساخت و توسعه‌ی موتور بازی‌سازی آن، یعنی Fox Engine، کرد. کوجیما دلیل این اقدام خود را طراحی موتور بازی‌سازی‌ای انعطاف پذیر و مدرن برای ساخت بازی‌های آینده‌ی شرکت خود و کونامی در سال‌های آینده عنوان کرد.

البته با توجه به خروج او از شرکت کونامی، او هرگز این امکان را نخواهد داشت تا بازی جدید خود، Death Stranding را با موتور بازی‌سازی ساختِ خود بسازد؛ این به این معنی‌ست که یا کوجیما باید یک موتور بازی‌سازی با نام تجاریِ جدیدی طراحی کند یا از موتورهای موجود در بازار استفاده نمائد.

این روز‌ها بسیاری از توسعه دهندگان ژاپنی از موتور بازی‌سازی Unreal Engine [موتوری آسان (برای توسعه و ساخت)، قدرتمند و انعطاف پذیر است] برای ساخت پروژه‌های خود استفاده می‌کنند و این انتظار از کوجیما نیز می‌رود تا در نهایت از این موتور برای ساخت بازی Death Stranding بهره برد. اما بر طبق گزارشی که از سوی یوتیوبر معروف، YongYea، بر طبق منابع ناشناسش منتشر شده، کوجیما برای ساخت این بازی به موتور بازی سازی استودیوی Sucker Punch که برای ساخت infamous Second Sun [انتشار یافته در سال 2014] استفاده شده، چشم دارد. حداقل تریلر معرفی آن توسط موتور این شرکت طراحی شده است.

موتور مورد استفاده در ساخت Second Sun، از نظر فنی قدرتمند بود و قطعاً مورد خوبی برای کوجیماست که تصمیم دارد Death Stranding که یک بازی اکشن جهان باز خواهد بود، را بسازد. با این حال نیاز است تا بار دیگر اشاره کنیم که این خبر فعلاً تنها یک شایعه است و برای تائید یا تکذیب آن از سونی کوجیما، باید منتظر بمانیم.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا