اخبار بازی

سونی: PS4 Pro برای رقابت با PC تولید شده است

چند روز پیش کمپانی سونی نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی کنسول PS4 با پسوند Pro را معرفی کرد که از لحاظ سخت‌افزاری نسبت به PS4 اصلی پیشرفتهایی داشته است. اما به نظر می‌رسد سونی کنسول خود را برای رقابت با پلتفرم PC ارتقاء داده است و Scorpio و Xbox One را رقیب اصلی خود نمی‌داند. با بازی سنتر همراه باشید.

 

به گفته Andrew House رئیس بخش سرگرمی‌های سونی، پلتفرم PC یکی از دلایل اصلی آنها برای تصمیم‌گیری در مورد ساخت PS4 Pro بود.

 

"طبق آمار، در اواسط عمر کنسول‌ها، بازیکنانی که می‌خواهند بهترین تجربه‌ی گرافیکی را داشته باشند، به سمت PC کوج می‌کنند که البته این موضوع کاملا طبیعیست. ما می‌خواستیم این بازیکنان را نگه داریم و بهترین تجربه‌ی گرافیکی ممکن را برای آنها مهیا کنیم. نتیجه‌ی این تفکر، ساخت PS4 Pro بود. و هدف اصلی از ساخت PS4، تمرکز روی بهبود هرچه بیشتر گرافیک."

 

به گفته‌ی House، کنسول PS4 Pro در جواب Scorpio ساخته نشده و هیچ ربطی به آن ندارد.

"زمانی که تصمیم گرفتیم ساخت PS4 Pro را شروع کنیم، هیچ صحبتی از Scorpio نبود."

 

همچنین به نظر می‌رسد به علت فروش بهتر PS4 در بازار، سونی نگرانی چندانی بابت رقابت از سوی مایکروسافت و کنسول Xbox One نداشته باشد.

"در این نسل تا کنون 40 میلیون کنسول فروخته‌ایم و فروش 20 میلیون کنسول دیگر ]از جمله [PS4 Pro تا آخر سال آینده ما را به چشم‌اندازی که تعیین کرده بودیم می‌رساند. در آن زمان می‌توانیم بهتر در مورد شرایط نسل فعلی تصمیم‌گیری کنیم. اما من فکر می‌کنم PS4 Pro یک چیز و نوآورانه است و میتواند مسیر ما را کمی تغییر دهد."

 

سونی کنسول PS4 Pro را اواخر هفته‌ی گذشته رسما معرفی و در تاریخ 10 نوامبر سال جاری روانه بازار خواهد کرد. در حالیکه مایکروسافت هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای Scorpio اعلام نکرده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا