اخبار بازی

سونی: حتی فکر اتصال دائم کنسول PlayStation 4 به اینترنت را هم نکردیم


بی‌شک متصل بودن یک کنسول به اینترنت در جوامعی که سرعت نت آنان پایین است، یکی از مشکلات بزرگ گیمرها به شمار می‌آید. مدتی بود که در خبرها گفته می‌شد کنسول نسل بعد شرکت ماکروسافت باید به اینترت منتصل باشد، این خبر که در حال حاضر به صورت شایعه می‌باشد بسیار مورد انتقاد قرار گرفت، ولی سونی در این مورد سخنی نگفت تا امروز که رییس جهانی این شرکت یعنی آقای Shuhei Yoshida در مصاحبه‌ای که با مجله Game Informer داشت پیرامون این مسئله که آیا به متصل بودن دائم PS4 فکر کردید یا خیز این چنین پاسخ داد.

"نه؛ حتی فکرش را هم نکردیم." آقای یوشیدا در ادامه سخنان خود افزود:

"دلیل اصلی که ما این کار را انجام ندادیم (اتصال دائم) به این علت بود که بسیار از کشورها فاقد توانایی اینترنت قوی هستند. مردم برای بازی کردن بازی‌ها آنلاین اگر به اینترنت متصل شودند این یک عمر طبیعی است ولی برای بازی کردن بازی‌ها افلاین همه این را به خوبی می‌دانیم که کشورهای بسیار ی هستند که اینترنت قوی و پرسرعتی نداردند."

در آخر نیز باید ذکر کنیم هنوز به شطور رسمی اتصال دائم کنسول نسل بعد ماکروسافت تایید نشده است و این امکان که این اطلاعات شایعه باشند بسیار است.

بر اساس گزارش سه ماهه دوم 2012 Akamai که روز سه شنبه منتشر شد، سرعت اینترنت نسبت به سه ماهه اول سال 13 درصد رشد داشته است که این مقدار بسیار قابل توجه است. در بین کشورهایی که سرعت اینترنت متوسطی داشتند، ژاپن با 21 درصد رشد، عنوان بیشترین میزان رشد سالیانه را از آن خود کرد. این آمار تا حدودی مطابق آماری است که اتحادیه بین‌المللی مخابرات هفته گذشته اعلام کرده بود و کره جنوبی را در صدر کشورهای دارای شاخص رشد و توسعه ICT قرارداده و نشان داده بود که ژاپن جزو 10 کشور برتر آسیایی از لحاظ سرعت اینترنت است که امسال توانسته به رتبه هشتم دست یابد. این گزارش کشورها را بر اساس میزان مهارت‌ها، بهره‌برداری و سطح دسترسی شان به ICT رتبه‌بندی کرده بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا