اخبار بازی

سونی جهت رقابت با نینتندو بر روی بازی‌های موبایل تمرکز می‌کند

بازار کنسول‌های دستی به خوبی دوران گذشته نیست و این مهم به خاطر پیشرفت بازی‌های موبایل و افزایش توجه بازیکنان به این گونه بازی‌هاست. کنسول 3Ds از شرکت نینتندو موفقیت خوبی را در طول عمرش بدست آورده اما سونی با کنسول دستی Ps Vita روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند و عملکرد این کنسول دستی مطابق انتظار این شرکت نبوده است.

بنابراین، تمرکز شرکت سونی بر روی بازی‌های موبایل خیلی تعجب آور نیست. سونی برنامه دارد تا پیش از ماه مارس 2018 میلادی حدود 5 بازی برای دو پلتفرم محبوب گوشی‌های هوشمند، iOS و Android، عرضه کند که این کار توسط شرکت زیر مجموعه‌ی سونی تحت عنوان FowardWorks صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت Kantan Games، آقای Serkan Toto در این رابطه بیان داشته:" کشور ژاپن بازاری‌ست که سونی و دیگر سازندگان کنسول‌ها در حال رقابت با یکدیگر برای کسب سهم بیشتر هستند. سونی مجبور به نشان دادن واکنش است. مردم طوری مشتری بازی‌های گوشی‌های هوشمند هستند [و به تجربه‌ی آن می‌پردازند] که انگار فردایی وجود ندارد." این گفته‌ها به این معنی‌ست که بازی‌های تولید شده توسط سونی ابتدا در کشور ژاپن عرضه می‌شوند و سپس به بازار غرب و دیگر مناطق دنیا راه پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه اشاره کرد که سونی در مقایسه با نینتندو دوران سختی را در بازی‌های موبایل سپری می‌کند چرا که IPهای این شرکت برند تجاری محبوبی در این نوع بازار نیستند. وی بیان داشت که با توجه به این مهم سونی باید مسیر درستی در پیش گیرد و گرنه نتیجه‌ای مشابه وضعیت فعلی کنسول PS Vita پیدا خواهد کرد.

شرکت نینتندو نیز تصمیم دارد تا بازی بزرگ و محبوب Super Mario Run را برای پلتفرم‌های iOS و Android [که این نسخه کمی بعدتر نسبت به نسخه‌ی iOS عرضه خواهد شد] تا ماه دسامبر میلادی منتشر کند و با توجه به محبوبیت فوق‌العاده‌ی این سری موفقیت این بازی قابل پیش بینی‌ست.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا