اخبار بازی

سامسونگ و طراحی نسل جدید Exynos

با توجه به اخبار منتشر شده از پردازندههای جدید شرکتهای کوالکام و Helios X شرکت مدیاتک بسیاری منتظر هستند تا ببینند آیا سامسونگ نیز با چیپهای Exynos خود حرف تازهای خواهد داشت یا خیر؟

با اینکه هنوز خبر رسمی تا به الان از نسل جدید Exynos منتشر نشده اما بر اساس اخبار و شایعاتی که سایت هندی Zauba منتشر کرده میتوان انتظار داشت سامسونگ سخت در تلاش برای ساختن این چیپهای جدید و قرار دادن آنها در گوشی Galaxy S8 است.

بر اساس این خبر Exynos 8895 احتمالا هشت هستهای بوده و سامسونگ به مانند گذشته ترکیب تراشههای Mongoose و Cortex استفاده میکند با این تفاوت که در 8895 به جای Cortex-A53 از Cortex-A35 بهره خواهد کرد.

بر اساس بخشی دیگر از این گزارش معماری این تراشهها به صورت 10 نانومتری FinFET است.

علت استفاده از Cortex-A35 به واسطهی مصرف کمتر انرژی و کارآمدی آن ذکر شده در عین حال با توجه به اینکه احتمالا Galaxy S8 اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که از نمایشگر 4K استفاده خواهد کرد باید دید این شرکت چه فکری برای ساخت پردازنده بهینه و قرار دادن باتری مناسب برای گوشیهای آتی خود در سر دارد چراکه صفحات نمایش 4K مصرف باتری بالایی دارند اگرچه که این صفحات AMOLED هستند اما مصرف انرژی در آنها همچنان بالاتر از حد معمول بوده و از سوی دیگر با متداول شدن محتوای VR و انجام عملیات Rendering نیاز به یک پردازندهی قدرتمند چند منظوره بیش از پیش احساس میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا