اخبار بازی

رونمایی Nvidia از Tegra X1 به عنوان یکی از قدرتمندترین تراشه‌های تلفن‌های هوشمند

در جریان رویداد سالانه‌ی -CES -2015 شرکت Nvidia تراشه جدیدی را از خانواده Tegra با نام کامل Tegra X1 معرفی کرد. نکته قابل توجه این رونمایی اظهار نظرهای Nvidia و مدیر عامل آن در ارتباط با توانایی‌ها و اهداف X1 است که قرار است این تراشه کیفیت گرافیکی کنسول‌های خانگینسل حاضر و کامپیوترهای شخصی را بر روی تلفن‌های هوشمند ارایه دهد.

 

«Jen-Hsun Huang» تراشه Tegra X1 را جز حرفه‌ای‌ترین تراشه‌های تلفن‌های هوشمند دانسته و با ذکر این نکته که Tegra X1 دو برابر قوی‌تر از Tegra K1 است، از آن با نام «Mobile Super Chip» یاد کرده است. تراشه مورد بحث که از معماری Maxwell نسل دوم برای پردازنده گرافیگی خود بهره می‌برد، مجموعه‌ای از 256 هسته GPU (که این مورد در K1 به 192 هسته محدود می‌شد) در کنار هشت هسته پردازشگر مرکزی (دو مجموعه چهار هسته‌ای) بر اساس معماری ARM را تشکیل می‌دهد که قدرت محاسباتی یک ترافلاپ (یک تریلیون محاسبات پویا در هر ثانیه) را در اختیار قرار می‌دهد. Tegra X1 با توجه به ساختار خود بعد از K1 که از معماری Kepler استفاده می‌کرد، دومین تراشه حرفه‌ای گرافیکی Nvidia برای تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود.

 

 src=https://8pic.ir/images/i5gk6e3j8x5voy76hwsh.png /></p><p> مدیر عامل Nvidia در ارتباط با X1 و معماری آن اشاره کرده است که<strong>؛ «</strong>ما می‌توانیم [بر روی X1] هر گونه اپلیکیشن وابسته به معماری Maxwell را به اجرا در آوریم.<strong>»</strong> او اضافه کرده است که این نکته شامل هر بازی بهینه شده برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های خانگی هم می‌شود و X1 به اندازه کافی قدرتمند است تا بتواند کیفیت گرافیکی کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های خانگی را بر روی ابزارهای قابل حمل ارایه دهد. ضمن این‌که اشاره شده است که Tegra X1 از استانداردهای DirectX 11.2 و OpenGL 4.5 پیشتیبانی خواهد کرد و در روز عرضه هم امکان پشتیبانی از DirectX 12 وجود خواهد داشت.</p><p> Nvidia هم‌چنین تایید کرده است که از معماری‌های متعلق به خودش برای ساخت CPU تراشه X1 استفاده نکرده است و مانند پردازنده‌ی Snapdragon 810 شرکت کوالکام، از معماری 64 بیتی ARM <strong>–</strong>سری Cortex A57 و A53<strong>–</strong> با پردازش 20 نانومتری استفاده خواهد کرد.</p><p> با توجه به حضور قدرتمند و وسیع چیپ‌ست‌های شرکت کوالکام در بازار تلفن‌های هوشمند باید دید که Nvidia با Tegra X1 تا چه حد می‌تواند به اهداف خود دست یابد.<br/>  </p><p><a class=om-news-src href=http://www.cnet.com/uk/news/ces-2015-nvidia-announces-tegra-x1/ >منبع</a></p></div><div id=post-extra-info><div class=theiaStickySidebar><div class=سـجاد1393-10-16

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا