اخبار بازی

روتر Wi-Fi چیست و هنگام خرید آن به چه مواردی توجه کنیم؟ (قسمت سوم)

ویژگی های قابل توجه در هنگام خرید روتر جدید

هنگام خرید یک دستگاه روتر جدید، پارامتر های حائز اهمیتی وجود دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

سرعت روتر:

امروزه  دستگاه هایی که کارایی بالا ارائه می دهند نیاز به سرعت بالایی نیز دارند. بدون سرعت کافی، فیلم های HD شما کیفیت دلخواه را ندارند و بازی شما با وقفه های متعدد به خاطر ذخیره کردن مواجه می شوند. خوشبختانه روتر های Wi-Fi درسال های اخیر بسیار سریع تر شده اند:

  • روتر هایی که از استاندارد 802.11n استفاده می کنند، در سال 2007 عرضه شده اند و با سرعتی در حدود 450 مگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال می دهند.
  • با معرفی 802.11ac در سال 2012 این سرعت به 1300 مگابیت در ثانیه در باند 5 گیگاهرتزی افزایش یافت.
  • در سال 2015 Wi-Fi ها باز هم با معرفی MU-MIMO شتاب گرفتند. این مدل ها میتوانند تا 1700 مگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشند.
  • تعداد اعضایی که همزمان در خانه از اینترنت استفاده می کنند را درنظر بگیرید، همچنین فعالیت هایی که عموما با اینترنت انجام می دهند را نیز درنظر بگیرید، آن وقت میتوانید بهترین سرعت برای روتر خود را تشخیص دهید. اگر در خانه‌ی شما افراد به Netflix و بازی های آنلاین اعتیاد دارند پس MU-MIMO بهترین گزینه برای شماست.

 

 src=/files/router.jpg style=

 

آنتن:

وقتی روتر ها را با هم مقایسه می کنیم، می بینیم که در بعضی از مدل ها آنتن از بدنه‌ی آنها بیرون زده است. روترهایی که آنتن داخلی دارند روی قفسه یا میز شما زیباتر به نظر می آیند ولی مدل هایی که دارای آنتن خارجی اند سیگنال هایی قویتر می فرستند. اگر چندین آنتن داشته باشید می توانید قسمت های بیشتری از خانه‌ی خود را پوشش دهید، از زیرزمین گرفته تا اتاق خواب های طبقه‌ی بالا تحت پوشش Wi-Fi خواهند بود.

 

برنامه های مدیریت شبکه:

بعضی از روتر ها با برنامه های موبایل سازگار هستند، شما می توانید با این برنامه ها تنظیمات شبکه‌ی خود را از دور بررسی کنید. شما با گوشی هوشمند یا تبلت خود می توانید دستگاه های متصل را اولویت بندی کنید، سرعت اینترنت را بسنجید، محتوای بزرگسالان را از دسترس کودکان خارج کنید و دوربین های مداربسته‌ی خانه را سرکار خود چک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا