اخبار بازی

رئیس اپیک: UWP مایکروسافت نابود خواهد شد

آقای «Tim Sweeney» رئیس «Epic Games» حمله‌ای غیر منتظره به «Universal Windows Platform» یا همان «UWP» «مایکروسافت» انجام داد. در ادامه با بازی‌سنتر همراه شوید.

 

تیم سوینی رئیس استودیوی سازنده «Gears of War» طی بیانیه‌ای به «Guardian» موضع خود را در مقابل UWP مایکروسافت اعلام کرد.

 

ایشان صنعت بازی‌ را به مبارزه با این پلتفورم و اجازه ندادن به کنترل شدن توسط این اکوسیستم قفل شده دعوت کرد.

 

سوینی ادامه داد:

« آن‌ها کاربران را محدود به نصب یک نرم‌افزار کامل PC می‌کنند و رابطه‌ی مستقیم بازی‌سازان و ناشران با مشتریان  را خراب می‌کنند. »

 

سوینی همچنین گفت که مخالف وجود یک فروشگاه مخصوص مایکروسافت در «ویندوز 10» نیست. ایشان فقط صنعت گیم را به قرار گرفتن در مقابل سیستم UWP فرا می‌خواند. سوینی بر این باور است که مایکروسافت این سیستم عامل را می‌سازد که به فروشگاه خود رونق دهد و نکته‌ی مثبتی بر آن باشد اما به طرز ناعادلانه‌ای مابقی فروشگاه‌های دیجیتالی رقیب را محروم می‌کند.

 

سوینی می‌گوید:

« مشکل اصلی آنجا است که این سیستم به ظاهر پر ذرق و برق مایکروسافت یعنی UWP قفل شده است. به طور معمول نرم‌افزار UWP از وبسایت‌های بازی‌سازان و ناشران قابل دانلود برای نصب و بروز رسانی و انجام تجارت روی آن خارج از فروشگاه مایکروسافت نیست. »

 

طبق گفته‌ی سوینی ساختن یک پلتفورم روباز و علنی چیزی شبیه به «Win32 API» که بصورت همگانی مورد استفاده قرار گرفت، تنها راه پیش رو است و برای انجام آن مایکروسافت باید اجازه‌ی دانلود و استفاده از نرم‌افزارهای UWP را از هر جا بر روی اینترنت به کاربران بدهد.

 

ادامه داد:

« مایکروسافت همچنین باید به Vlave, GOG و بقیه اجازه دهد که فروشگاه‌هایی بر پایه‌ی UWP داشته باشند بدون اینکه آن‌ها را مسدود و حتی محدود کند و شبیه شهرواندان درجه دو با آن‌ها برخورد کند و همچنین مشتریان با بازیسازان به طور مستقیم از نظر تبلیغات و تجارت در ارتباط باشند بدون اینکه مایکروسافت 30 درصد سهم از آن بگیرد. »

« از نظر من اگر مایکروسافت این سیستم PC UWP را به این شکل راه اندازی نکند این سیستم می‌تواند نابود شود و باید نابود شود و نابود خواهد شد. »

 

سوینی در آخر گفت:

« تا زمانی که مایکروسافت جواب‌های گریزان و مبهم به سوالات در مورد آینده‌ی UWP می‌دهد و این کارش را به مشکلات ناشی از روابط عمومی ربط می‌دهد، بازیسازان و بازیبازان به او اعتماد نخواهند کرد. »

 

+++

بروز رسانی خبر

آقای «Kevin Gallo» معاون رئیس بخش ویندوز در مایکروسافت طی بیانیه‌ای به گاردین گفت که UWP یک اکوسیستم روباز بوده و برای تمامی بازیسازان در دسترس است و از هر فروشگاهی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا