اخبار بازی

دیدگاه سازندگان “ویچر” نسبت به DRM و محتواهای تکمیلی بازی‌ها

استودیو لهستانی CD Projekt Red، سازنده سری بازی‌های ویچر، در مصاحبه اخیر خود با IGN دیدگاه خود را نسبت به DRM یا به طور کامل‌تر Digital Rights Management بیان و ذکر کرده که آن‌ها به دلیل احساس ناخوشایندی که نسبت به این روش دارند، آن را نمی‌پذیرند.

«ما قصد حمله و اهانت به کسی را نداریم. ما باید به همان شکلی که دوست داریم با خودمان رفتار شود، به همان شکل هم با بازیکن‌ها رفتار کنیم. این اولین قدم برای تصمیم‌گیری‌های ما محسوب می‌شود. ما DRM را قبول نمی‌کنیم، نمی‌پذیریم، زیرا از آن متنفر هستیم.»

در ادامه ذکر شده که DRM نقش اصلی خود را به خوبی ایفا نمی‌کند و کسانی که بخواهند قانون‌های کپی رایت را رعایت نکنند، حتما راهی برای عبور از آن پیدا می‌کنند. «بازی‌ها طی دقیقه‌ها، ساعت‌ها و یا روزها سرانجام کرک می‌شوند. اگر شما تصمیم داشته باشید قوانین را زیر پا بگذارید، راهی را پیدا خواهید کرد. اما اگر شما بازیکن متعهدی باشید و بخواهید بازی‌ها را از راه درست آن خریداری کنید، چرا ما باید به شکل یک مانع بر سر راه شما قرار گیریم؟»

CD Projekt نسبت به DLCها و محتواهای تکمیلی بازی‌ها هم واکنش نشان داده و گفته‌ است: «DLCها، محتواهای کوچکی هستند، شبیه یک – هزارم از کل بازی‌. اگر این‌چنین است، چرا شما باید برای دسترسی به آن هزینه پرداخت کنید؟ آن‌ها را رایگان عرضه کنید. من می‌دانم که این موضوع همیشه ممکن نیست، ولی این چیزی است که ما می‌خواهیم به بازیکن‌ها بدهیم; اندکی عشق و محبت، آن‌چه که ما هم دوست داریم به عنوان یک بازیکن از دیگر سازندگان دریافت کنیم.»
 

CD Projekt تا پیش از این هم مخالفت خود را نسبت DRM و DLCها اعلام کرده بود و آن‌چه که جای قدردانی دارد مربوط به پایبند بودن این استودیو به گفته‌های خود است. موضوعی که در شماره‌های پیشین The Witcher شاهد بودیم و امیدواریم در شماره بعدی هم ادامه داشته باشد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا