اخبار بازی

خشونت بصری در بازی ها نگران کننده است

مدت هاست که مراجع حقوقی و قضایی در مورد افزایش نمایش بصری خشونت در بازی ها هشدار داده اند و البته در پاره ای از مواقع هم با تصویب قوانینی در صدد کنترل و نظارت شدید بر بازی ها بر آمده اند. به تازگی آقای  Andrew Scipione، یکی از ماموران عالی رتبه پلیس استرالیا در صحبت هایی عنوان کرده است که نمایش خشونت بصری در بازی ها موجب افزایش جرایم با سلاح سرد بخصوص چاقو شده اند. او گفته است: "اگر شما خود را جای  نوجوانی قرار دهید که در محیطی در حال رشد است که در آن خشونت از جانب اطرافیان عملی تحسین شده است و البته در تمام روز  از صبح تا شب در ارتباط با این خشونت بصری قرار دارید، نمی توان منکر تاثیر پذیری شما از این رخداد ها شد. شما برای کشتن افراد جایزه می گیرید و با رانندگی و تصادف دست به کشتن مردم می زنید."

او در ادامه عنوان کرده است : " گرچه اکثریت تحت این تاثیرات قرار نمی گیرند ولی در هر حال این مساله بر روی یک یا دو نفر تاثیر می گذارد، آن وقت چه می شود گفت؟ شما در جامعه افرادی  جوان را خواهید داشت که با پتانسیلی که دارند رو به سلاح های سرد و بخصوص چاقو می آورند و آن زمان زندگی در محیط بیرون و رفت و آمد و در خیابان ها، که در مورد بحث ما خیابان های امروزی کشوری مثل استرالیا است، به یک نگرانی بدل می شود."

صحبت های Andrew Scipione  یک هفته پس از تصویب قانون نظارت سازمان PEGI در انگلستان بر بازی ها و تعیین سطح سنی بازی ها در این کشور توسط این نهاد، صورت گرفته است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا