اخبار بازی

خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی “سبزتر” از خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی است

پژوهش‌های جدیدی نشان می‌دهد که خرید و تهیه بازی‌ها از طریق فروشگاه‌ها و به صورت فیزیکی «سبزتر و پاک‌تر» از تهیه آن‌ها به صورت دیجیتالی است. این پژوهش که با هدف «بررسی اثرات باقی‌مانده از کربن به هنگام توزیع بازی‌ها» شکل گرفته است، بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی را مقابل یکدیگر قرار داده و نتیجه‌گیری کلی و محدودی را ارایه داده است.

 

دامنه اصلی این پژوهش، بریتانیا و میزان بازی‌هایِ توزیع شده‌یِ کنسول PS3 در این منطقه است. در متن این تحقیق ذکر شده است که بخش عمده‌ای از کربن (کاربن) تولید شده، به عنوان یکی از مهم‌ترین گازهای گلخانه‌ای، متعلق به بازی‌ها و فرآیند توزیع آن‌هاست که در این بین دانلود کردن بازی‌ها از طریق اینترنت سهم بیشتری در تولید کربن (کاربن) و آلوده کردن محیط زیست دارد. نتیجه اصلی این تحقیق ارتباط مستقیمی با حجم بازی‌ها دارد. به این صورت که هرچقدر حجم بازی‌ها بیشتر باشد تهیه آن‌ها به صورت فیزیکی پاک‌تر و دانلود کردن آن‌ها با افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای همراه است. اما برای بازی‌هایی که حجم آن‌ها 1.3 گیگابایت و یا کم‌تر از این مقدار باشد، خرید دیجیتالی و دانلود آن‌ها بهتر از روش اول است.

 

 مقایسه دیگری هم بین شیوه توزیع بازی‌ها بر مبنای میزان انرژی درخواستی صورت گرفته است. انرژی لازم برای دانلود بازی‌هایی که حجم‌های متفاوتی دارند با یکدیگر کاملا متفاوت است در حالی که این موضوع برای دیسک‌ها با ظرفیت‌های متفاوت، صادق نیست و میزان انرژی درخواستی برای تولید آن‌ها در ظرفیت‌های گوناگون، مشابه و نزدیک به یکدیگر است. تا پیش از این پژوهش، موردی مشابه هم در رابطه با توزیع موسیقی صورت گرفته بود که نتیجه حاصل از آن به نفع خرید دیجیتالی است. دانلود فایل‌های موسیقی به دلیل حجم پایین آن‌ها بسیار پاک‌تر از خرید آن‌ها به صورت فیزیکی است.

 

در نهایت اشاره شده که پژوهش‌های فوق ادامه خواهد داشت و برای دستیابی به نتیجه دقیق‌تر نیاز به گذر زمان، تغییرات و تحولات اینترنت و روش‌های توزیع بازی است. این موضوع از آن جهت که اکثر بازی‌ها به سمت توزیع نوین حرکت می‌کنند بسیار قابل تامل است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا