اخبار بازی

جزییات کامل پیرامون تبلت Nvidia Shield

مدت زمان زیادی تا عرضه تبلت جدید Nvidia باقی نمانده است. تبلتی که همه‌چیز آن، همه هدف آن، تمام تکنولوژی و ساختار آن، مرتبط با ویدیو گیم و دنیای بازی‌هاست. اخبار نسبتا متعددی پیرامون این تبلت و جزییات آن منتشر شده و در دسترس است، با این حال مرور آن‌ها با توجه به نزدیک شدن به تاریخ عرضه تبلت، خالی از لطف نخواهد بود.

Nvidia تبلت گیمینگ خود را به یک پردازنده Tegra-K1 با چیپ گرافیکی Kepler 192 مجهز کرده است که باید CPU چهار هسته‌ای 2.2 گیگاهرتزی Cortex- A15 و 2 گیگابایت حافظه رم را به آن اضافه کنید. صفحه نمایش 8 اینچی به کار رفته برای این تبلت از نوع  In- Panel Switching) IPS LCD) است و وضوح تصویر آن 1920×1200 خواهد بود.

حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این تبلت، 16 و 32 گیگابایتی خواهد بود که نسخه  32 گیگابایتی آن از 4G Wireless Service – LTE پشتیبانی می‌کند. در کنار آن، یک درگاه MicroSD برای این تبلت در نظر گرفته شده است که تا 128 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. دو دوربین به کار گرفته شده در این تبلت -دوربین جلو و دوربین عقب- 5 مگاپیکسل هستند و اسپیکرهای آن در قسمت جلویی آن قرار گرفته‌اند و صدایی استریو را در اختیار بازیکن‌ها قرار خواهند داد. باتری این تبلت، توانایی پخش 10 ساعت ویدیو را به صورت پیوسته دارد که این زمان در حالت بازی کردن به 3 تا 5 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

سیستم عامل استفاده شده در این تبلت از نوع اندروید، ورژن 4.4.3 خواهد بود. Nvidia Shield در کنار سیستم عامل خود، از قابلیت Twitch Broadcasting به شکلی کامل پشتیبانی خواهد کرد. با وجود قابلیت TB، این امکان برای کاربران فراهم خواهد شد که به بازی‌ها و برنامه‌های جدا از سیستم عامل اندروید، دسترسی داشته باشند و البته این قابلیت به تبلت این توانایی را می‌دهد که این بازی‌ها و برنامه‌ها را در متن سیستم عامل خود دریافت کند. ( فراهم کردن دسترسی یکپارچه‌ برای برنامه‌ها و بازی‌ها)

 نکته مهم دیگر درباره Nvidia Shield، مربوط به قابلیت «Console Mode» است. به این صورت که وقتی کاربران تبلت خود را به یک HD TV متصل کنند، این تبلت به صورت خودکار به حالت گفته شده سوییچ می‌شود که در این حالت بازیکن‌ها می‌توانند از گیم‌پد دستگاه و وضوح تصویر 1080P، مشابه اتفاقی که در کنسول‌های خانگی می‌افتد، بهره‌مند شوند.

برنامه‌های کاربردی مهمی همزمان با عرضه تبلت در دسترس خواهد بود که از بین آن‌ها می‌توان به Netflix ،Hulu plus ،ShadowPlay و Gamestream اشاره کرد. با استفاده از برنامه Shadowplay می‌توانید از روند گیم‌پلی بازی‌ها فیلم‌برداری کنید و امکان گرفتن عکس از بازی‌ها هم در کنار این ویژگی وجود خواهد داشت. برنامه بسیار کاربردی Gamestream، بدون شک جز برنامه‌های مهم و پرطرفدار این تبلت خواهد بود. در حقیقت این برنامه یک پل ارتباطی بین بازی‌های PC و تبلت خواهد بود و این امکان فراهم خواهد شد که بازی‌های PC به واسطه این برنامه و البته بهینه‌شدن آن‌ها توسط GPU تبلت، در دسترس بازیکن‌‌ها قرار بگیرند و بر روی تبلت اجرا شوند.

گیم‎پدی (Gamepad- Controller) که برای این تبلت در نظر گرفته شده، در نوع خود جالب و تا حدودی‌ آشناست. نحوه چینش و قرارگیری کلید‌های این گیم‌پد تا حدودی مشابه به کنترلر‌های پلی‌استیشن است، اما ظاهر و استایل کلی آن به کنترلر ایکس‌باکس شباهت دارد. قسمتی از این گیم‌پد برای قابلیت‌های لمسی در نظر گرفته شده که قرار است عملکرد‌های مشابه ابزار موس، در این قسمت شبیه‌ساز شوند. هم چنین کلیدهای Back و Home که در ابزارهای اندروید دیده می‌شوند، برای این گیم‌پد لحاظ شده‌اند.

Nvidia فناوری WiFi را به عنوان پل اصلی برای ارتباط‌های دستگاه خود در زمینه‌های مختلف در نظر گرفته است. نه تنها ارتباط‌های وابسته به شبکه، بلکه ارتباطات صوتی و موارد مشابه آن، همگی توسط WiFi انجام خواهد شد. هم‌چنین چهار گیم‌پد می‌توانند به وسیله WiFi به صورت همزمان به این تبلت متصل شوند.

تبلت Nvidia Shield در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی در 29 جولای در آمریکا عرضه خواهد شد که هر یک از مدل‌ها به ترتیب قیمتی برابر 299  دلار  و 399 دلار خواهند داشت. تاریخ عرضه این تبلت برای اروپا و بریتانیا ماه آگوست در نظر گرفته شده است. هم چنین این تبلت در تمامی مناطق، یک نسخه از بازی Trine 2 را به همراه خود خواهد داشت، به اضافه اینکه، Nvidia گیم‌پد جداگانه‌ای را برای تبلت خود در نظر گرفته است که به قیمت 59 دلار در اختیار بازیکن‌ها قرار خواهد گرفت.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا