اخبار بازی

جدیدترین مدل نمایش داده شده از کنترلر استیم

اخیرا سومین مدل (نمونه-Prototype) از کنترلر استیم توسط Valve نمایش داده شده که بزرگترین تغییر این کنترلر نسبت به دو مدل قبلی، اضافه شدن آنالوگ استیک است.

در اولین مدلی که در سپتامبر سال گذشته نمایش داده شد، Valve کنترلر خود را  بیشتر بر مبنای قابلیت‌های لمسی طراحی کرده بود. در این طرح آن‌ها از دو ترک‌پد (Trackpad) بزرگ در دو سمت کنترلر و یک صفحه لمسی در قسمت میانی استفاده کرده بودند. کلید‌های غیرلمسی در این طرح کم‌ترین میزان استفاده را داشته‌اند.

در دومین مدلی که در ژانویه 2014 نمایش داده شد، صفحه لمسی به کار رفته شده در مدل قبلی حذف و به جای آن از چهار کلید اصلی و جهت‌های چهارگانه (به شکلی متقارن) استفاده شد. Valve دلیل این تغییر را افزایش سازگاری کنترلر با بازی‌های مختلف دانست.

Valve در سومین (و شاید آخرین) مدل خود، چهار کلید جهت‌دار  را حذف و آنالوگ استیک را جایگزین آن کرده است. هیچ یک از دو مدل قبلی از آنالوگ استیک استفاده نمی‌کردند و Valve سعی داشته است با به کاربردن دو ترک‌پد، از به کاربردن آنالوگ صرف نظر کند. (ترک‌پد‌های به کار رفته شده نوعی آنالوگ پیشرفته خوانده شده‌اند که ویژگی‌های آنالوگ را به شکلی ظریف‌تر به همراه دارند.)

در حال حاضر دقیقا مشخص نشده که این طرح نهایی خواهد بود و یا اینکه تغییرات بیشتری برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

  src=https://bazicenter.com/files/34710787899401550801.jpg style=
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا