اخبار بازی

تیر اندازی با انگشتان دست به واسطه دوربین سه بعدی سونی

در سالی که گذشت شاهد اختراع های متعددی بودیم که از جانب بخش سرگرمی های سونی به ثبت می رسید و یکی از این اختراعات دوربینی بود که به واسطه حسگر سه بعدی خود تا حدودی به Kinect مایکروسافت شباهت داشت. این ماه نیز توضیحات جدیدی در مورد ویژگی های این دوربین سونی در قالب یک فایل PDF منتشر شده است .نکته جالب توجهی که در مورد این دوربین منتشر شده، این است که به واسطه این تکنولوژی کاربر می تواند از انگشتان دست خود به عنوان یک اسلحه استفاده کند!

در حالت شماره 7 عنوان شده که کاربر به وسیله انگشت شست خود می تواند فرمان شلیک اسلحه را صادر کند:

برای مثال شما با دادن حالت های مختلف به دستتان می توانید شلیک کنید، همین طور شما با حرکات مختلف دست می توانید اسلحه خود را Reload کرده و در صورت استفاده از نرم افزارها و بازی های بهینه سازی شده با این سیستم، می توانید شاهد این باشید که به موازات تغییر حالت دستتان، اسلحه نیز در محیط بازی به همان شکل به صورت گرافیکی تغییر حالت می دهد.

این در حالی است که محصول پر فروش کمپانی مایکروسافت یعنی Kinect قادر به رد گیری دقیق حرکات دست نمی باشد و همین فاکتور را می توان یکی از برتری های این دوربین نسبت به Kinect دانست. البته شایعاتی نیز وجود دارد که 2 Kinect قابلیت رد گیری حرکت انگشتان دست را دارا می باشد.

علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی های جالب این محصول قابلیت تشخیص مکان به واسطه آنالیز عمق صدای دریافتی می باشد.

دوربین هایی همچون Kinect  برای تشخیص فاصله فرد تا دوربین، از اشعه مادون قرمز بهره می گیرند اما موقعیت یابی به واسطه صدا نیز به همان اندازه می تواند کاربردی و دقیق باشد.

این سیستم قبل از این که رادار ها جای آن را بگیرند  در در جنگ جهانی اول و اوایل جنگ جهانی دوم نیز کاربرد زیادی داشت و از آن برای شناسایی هواپیماهایی که در حال نزدیک شدن بودند استفاده می شد.

یکی از برتری های موقعیت یابی به واسطه صدا این است که از طریق بازخورد صدا از تمامی گوشه کنار ها، به واقع می تواند تمام محیط را دیده و به آن اشراف داشته باشد؛ کاری که سیستم Infra red قادر به انجام آن نیست، که البته بستگی به دقت دستگاه هم دارد.

شما می توانید این PDF را از اینجا دریافت کنید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا