اخبار بازی

بسته شدن پروژه واقعیت مجازی گوگل؟!

این روزها بحث واقعیت مجازی یا VR و رقابت در این حوزه بیشتر از گوشی‌های هوشمند داغ شده و روزی نیست که شاهد اخباری پیرامون آن نباشیم.

بر اساس خبرهای انتشار یافته کمپانی گوگل نیز مشغول کار بر روی پروژه‌ی VR ساخته‌ی خود بوده است.این موضوع از ماه فبریه امسال و در قالب شایعاتی در خصوص ساخت یک دستگاه واقعیت مجازی مستقل ، شروع شد و حالا به نظر میرسد این شایعات حقیقت داشته‌اند اما قرار نیست هیچگاه از آن رونمایی شود.

گوگل پیش‌تر با ساخت واقعیت مجازی مقوایی یا Cardboard Box علاقه‌ی خود را به این مقوله نشان داده بود اما اینبار به دنبال ساخت یک دستگاه قدرتمند همانند Oculus Rift بود ، این هدست که نامی از آن به میان نیامده قرار بود با بزرگانی همچون Rift و HTC Vive رقابت کند و در عین حال بر روی سیستم عاملی به غیر از اندروید اجرایی شود.

اکنون به نظر میرسد که گوگل این پروژه را تعطیل کرده و تمرکز خود را بر روی پلتفروم DayDream که برای اجرای واقعیت مجازی بر روی اندروید نوقا است طراحی شده ، گذاشته است.

با اینکه ساخت یک VR با سخت افزار قدرتمند فعلا در دستور کار این کمپانی قرار ندارد اما این موضوع چیزی از اشتیاق گوگل برای گسترش واقعیت مجازی کم نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا