بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی سنتوری

اگر به بازی‌های سبک موسیقی علاقه داشته باشید مسلما با عناوین Guitar Hero و Rock Band آشنایی دارید، در این بازی‌ها شما باید با استفاده از سازهای مخصوص در نقش یکی از اعضای گروه موسیقی قرار بگیرید و با زدن صحیح نت‌هایی که روی صفحه نمایش داده می‌شوند، آهنگ‌ها را اجرا کرده و امتیاز بدست آورید. بازی سنتوری که به تازگی توسط استودیوی گلیم گیمز منتشر شده است از سیستمی مشابه بهره می‌برد، با این تفاوت که این بار شما در نقش یک نوازنده سنتور قرار می‌گیرید و باید با شرکت در اجراهای تکی، گروهی و کنسرت‌ها امتیاز بدست آورده و به مراحل بالاتر سعود کنید.

همانند سایر بازی‌های این استودیو، بازی سنتوری نیز حال و هوای کوچه بازاری ایران را دارد. اکثر آهنگ‌های بازی به گوش‌تان آشنا خواهد بود و از این جهت می‌توانید براحتی با بازی ارتباط برقرار کنید. بازی از پنج قسمت اصلی تشکیل شده که هر کدام از این پنج قسمت از مراحل متعددی تشکیل شده اند: چند اجرای تک نوازی، چند اجرای گروهی و در نهایت یک کنسرت دست جمعی. در هر مرحله نت‌های آهنگ‌های مربوطه روی سه خط مختلف و با رنگ‌های قرمز، آبی و سبز به نمایش در‌می‌آیند و شما باید با به موقع و صحیح زدن این نت‌ها مرحله را به پایان برسانید. اگر حتی فقط یک نت را اشتباه بزنید، باعث می‌شود که نتوانید امتیاز کامل آن مرحله را بدست آورید. علاوه بر امتیاز، در بیشتر مراحل الماس‌های قرمزی وجود دارد که با بدست آوردن آن‌ها می‌توانید قسمت‌های آینده را باز کرده و برای اجرای کنسرت بلیط تهیه کنید. خوش‌بختانه برعکس سایر بازی‌های این استودیو، این بازی با سیستم پرداخت درون برنامه ای روی اعصاب‌تان راه نمی رود و اگر از مهارت خود بخوبی استفاده کنید می‌توانید براحتی اکثر مراحل بازی را بدون خرج کردن پول واقعی آزاد کنید.

آهنگ‌های بازی از تنوع زیادی برخوردار نیستند و هر چند مرحله یک بار به شیوه‌های مختلف تکرار می‌شوند اما از آن‌جا که ریتم و نحوه اجرای نت‌های آن‌ها عوض می‌شود، این مساله از جذابیت بازی چندان نمی‌کاهد. با این حال با توجه به عنوان بازی انتظار می‌رفت تا از آهنگ‌های معروف و به یاد ماندنی سنتور مثل ساخته‌های استاد پرویز مشکاتیان یا استاد فرامرز پایور در این اثر استفاده شود و کمبود این گونه آهنگ‌های فاخر تا حدودی جلب توجه می‌کند. در مراحل کنسرت یک خواننده به جمع گروه اضافه می‌شود و به مجلس رو نق می‌دهد، اگر پس از اتمام کنسرت یک بار دیگر آن را انجام دهید، امتیاز و الماس دو برابر دریافت خواهید کرد.

رابط گرافیکی بازی می‌توانست از این بهتر باشد و سازندگان فقط به خود زحمت طراحی بک گراند های ساده ای را داده اند که فرق چندانی با هم ندارند. موسیقی و صدا گذاری بازی جزو نقاط قوت آن است و گیم‌پلی بازی نیز عاری از باگ و مکانیزم‌های آزار دهنده است و علاوه بر این باعث ایجاد دقت و تمرکز می‌شود. در کل بازی سنتوری می‌تواند برای مدتی شما را سرگرم نگه دارد زیرا با پیشرفت در بازی، مراحل چالش انگیز‌تر می‌شوند و باید دقت بیشتری برای پشت سر گذاشتن آن‌ها به کار برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا