اخبار بازی

بخش‌های مهمی از گیم‌پلی AC: Unity به شکلی کامل بازسازی شده‌اند (به همراه ویدیو)

سری Assassin’s Creed از سال 2007 تا به حال تغییرات زیادی را در زمینه‌های مختلف به همراه داشته است. دوره‌ها و مکان‌های مختلف، قهرمان‌های تازه، تنوع سلاح‌ها و دیگر موارد مشابه از جمله تغییراتی هستند که هر شماره همراه این سری بوده است، حال چه به صورت گسترده و یا به صورت جزیی و کم. اما شاید هیچ‌گاه تغییر اساسی را در بطن گیم‌پلی و فاکتورهای مهم بازی دیده نشده باشد و یا اگر هم تغییری ایجاد شده است، در حدی نبوده است که احساس بازیکن را نسبت به شماره پیشین کاملا تغییر دهد و بتوان آن را تغییری بنیادی نامید. این گفته بیشتر اشاره به سیستم حرکات کاراکترها و تعامل آن‌ها با محیط و بخش‌های مخفی‌کاری بازی دارد.

 

حرکت کردن و دویدن در این سری همیشه یکی از لذت‌بخش ترین بخش‌های گیم‌پلی بازی بوده است که ترکیب آن با حرکات پارکور باعث شده این بخش به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گیم‌پلی تبدیل شود. فاکتوری که در شماره‌های مختلف این سری تغییرات زیادی را نداشته است و یا اگر هم تغییراتی ایجاد شده، آن تغییرات به شکلی کامل و صحیح اعمال نشده‌اند، مانند اتفاقی که در AC 3 افتاد. اما AC: Unity قرار است تمرکز ویژه‌ای بر روی این حرکات داشته باشد و با بازسازی مجدد این حرکات سبب ایجاد تغییر اساسی در آن‌ها شود.

Creative Director استودیو یوبی‌سافت -Alex Amancio- طی یک ویدیو توضیحاتی را پیرامون حرکات پارکور AC: Unity داده و اشاره کرده است که در این بازی بازیکن‌ها آزادی عمل بیشتری را در حرکات خود خواهند داشت. یکی از مواردی که انتظار می‎رود AC: Unity آن را همراه خود داشته باشد، ایجاد کردن واقع گرایی بیشتر در حرکات پارکور است. نه یک واقعا گرایی کامل و بی نقص، بلکه ایجاد یک تعادل در حرکات پارکور بازی که آن را از شکل فعلی و نامتعادل و البته آسان خود خارج کند. موردی که در AC 1 وجود داشت و ریتم حرکات در این بازی جذابیت خاصی به آن داده بود. دامنه و تنوع حرکات در بازی فوق کم‌تر بود ولی همان میزان حرکات به شکلی متعادل‌تر و قابل درک‌تر صورت می‌گرفت.

نکته جالب اضافه شده از سمت Gamespot در رابطه با این موضوع، مربوط صعود و بالا رفتن از ارتفاعات بازی است که از نظر نحوه و کیفیت انجام شدن دقیقا نقطه مقابل سقوط و پایین آمدن از مکان‌های بازی است. هر چقدر صعود در سری‌های قبل AC نرم و روان و آسان صورت می‌گرفت، پایین آمدن از ارتفاعات بازی تا حدی عجیب و نامتعارف بود. تغییر کردن این نوع حرکت به وضوح در اولین نمایش گیم‌پلی AC: Unity دیده شد و باعث شده حرکات رو به پایین بازی ایده‌آل‌تر و روان‌تر از بازی‌های قبل باشد.

AC: Unity در بخش مخفی‌کاری هم قرار است تغییرات اساسی داشته باشد. اضافه شدن موضع‌های مختلف برای افزایش دامنه حرکات یکی از این تغییرات خواهد بود که سبب انعطاف‌پذیری بیشتر روش‌های بازیکن‌ها در مخفی‌کاری می‌شود. تغییر بعدی در این بخش مربوط به اضافه شدن ویژگی "AI Camera" به بازی است که می‌تواند به شکلی هوشمندانه پارامتر‌های مختلف را شناسایی کند تا بازیکن بتواند حرکات خود را با توجه به آن‌ها شکل دهد.

 Assassin's Creed: Unity در 28 اکتبر 2014 ( 6 آبان) برای Xbox One ،PS4 و PC عرضه خواهد شد.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا