اخبار بازی

با Zotac GTX1080 AMP Extreme به رستگاری برسید

معماری پاسکال انویدیا در دنیای فریم ها و توان مصرفی انقلاب قابل توجهی را شکل داد و برند های تولید کننده نیز از این ویژگی ها نهایت بهره را به کار گرفتند. کمپانی ZOTAC که در سال های گذشته همواره یکی از قدرتمندترین کارت های گرافیک مجهز به پردازنده گرافیکی انویدیا را تولید نموده، در سال 2016 نیز با معرفی معماری پاسکال، یکی از بهترین نسخه های GTX 1080 را با قابلیت های متعدد معرفی کرده است. کارت گرافیک ZOTAC GTX1080 AMP Extreme با در اختیار گرفتن چیپ GP104 انویدیا و هشت گیگابایت حافظه GDDR5X، گزینه ای غیر قابل چشم پوشی برای گیمرها و کاربران حرفه ای به شمار می رود. فرکانس پایه 1722 مگاهرتز و فرکانس بوست 1911 مگاهرتز برای هسته گرافیکی سبب گردیده تا کارت گرافیک AMP Extreme در میان قدرتمندترین نسخه های GTX 1080 قرار گیرد.

zotac geforce1080

 

 در بخش فرکانس چیپ ست های حافظه با ارائه فرکانس 1350 مگاهرتز به تنهایی در صدر قرار می گیرد و بالاتر از سایر رقبای خود قرار می گیرد. پهنای باند ارائه شده توسط چیپ ست های حافظه GDDR5X توسط رابط 256 بیتی منتقل می شود. در سیستم خنک کننده 2.5 اسلاتی اختصاصی زوتک از سه عدد فن IceStorm با طراحی خاص پره ها استفاده شده و نام ZOTAC به صورت فلز براق در مرکز هر سه فن نصب گردیده است. زوتک در 5 بخش از خنک کننده از LED های RGB بهره گرفته که شامل چهار گوشه کولر و قسمت میانی می شود. در بخش میانی خنک کننده با عبارت PUSH THE LIMIT مواجه می شوید که شعار این کمپانی به شمار می رود و دیود های نوری به کار رفته در این بخش، جذابیت و زیبایی خاصی به GTX 1080 AMP Extreme بخشیده است. زوتک از نام SPECTRA برای سیستم نورپردازی جدید خود استفاده نموده و روی قابلیت شخصی سازی آن مانور می دهد. چهار افکت نورپردازی نیز برای LED های نوری در نظر گرفته شده است. در فن های استاندارد به کار رفته در سیستم خنک کننده مرجع انویدیا، بخش های انتهایی فن قادر به تولید و هدایت جریان هوا به سمت هیت سینک آلومینیومی و لوله های انتقال حرارت با آلیاژ مس نیستند، اما فن های IceStorm با طراحی خاص خود قادر به تولید و هدایت جریان هوا از تمام نقاط سه عدد فن خواهد بود. قابلیت کارکرد بدون نیاز به فعالیت فن ها در دمای از پیش تعیین شده نیز یکی از قابلیت های سیستم خنک کننده زوتک به شمار می رود تا به معنای واقعی حداقل نویز ممکن ایجاد شود.

 

zotac geforce1080

 

 قابلیت شخصی سازی در سیستم نورپردازی، عملکرد خنک کننده و اورکلاک GPU و VRAM به صورت اختصاصی توسط نرم افزار کاربری ZOTAC FIRESTORM انجام می شود. توان مصرفی کارت گرافیک ZOTAC GTX 1080 AMP Extreme در حداکثر میزان بارگزاری برابر با 270 وات اعلام شده و توان مورد نیاز آن توسط دو کانکتور 6 پین تامین می شود. بنابر اعلام زوتک، برای راه اندازی یک سیستم کامل و مجهز به کارت گرافیک جدید این شرکت باید از یک منبع تغذیه با حداقل توان مورد نیاز 500 وات استفاده کنید. پشتیبانی از HB SLI Bridge، وجود سه پورت DisplayPort نسخه 1.4، یک خروجی HDMI نسخه 2.0b و یک عدد پورت DVI برای پشتیبانی از حداکثر 4 صفحه نمایش از دیگر ویژگی های GTX 1080 AMP Extreme به شمار می روند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا