اخبار بازی

با سریعترین پردازنده‌ی گوشی های هوشمند آشنا شوید

پیشرفت در صنعت موبایل و تبلت امری است که به شکل روزانه شاهد آن هستیم.روزی نیست که خبر ساخت سخت افزاری جدید یا گوشی هوشمندی با امکانات متنوع را نشنویم.

بر همین اساس ظاهرا قرار نیست Samsung S7 و LG G5 برای مدتی طولانی پرچمدار سخت افزارهای قوی و مدرن باشند و باید به زودی جای خود را به قدرتمندان تازه‌ای بدهند.امروز شرکت Qualcomm در طی یک اعلام رسمی از جدیدترین پردازنده‌ی خود یعنی Snapdragon 821 پرده برداری کرد.

این چیپ که در اصل مدل ارتقاء یافته‌ی سری 820 است حدود 10 درصد سریعتر از همتای قدیمی‌تر خود بوده و میزان مصرف انرژی نیز در آن بهینه شده است.این بدین معناست که گوشیهای مجهز به این CPU دارای عمر باتری بیشتری خواهند بود.

از سوی دیگر پردازنده‌ی گرافیکی برای این Chip نیز اندکی پیشرفت داشته و توانایی پردازش تصاویر و اپلیکیشنهای مرتبط با  Mobile VR شرکت گوگل با نام DayDream را بهتر از گذشته انجام خواهد داد.در ضمن Snapdragon 821 میتواند امکان خروجی تصاویر 4K را نیز برای گوشیها فراهم اورد همینطور با وجود این CPU امکان دانلود با سرعتی بیش از 600Mbps نیز فراهم میشود.

احتمالا با عرضه‌ی محصول جدید Qualcomm شاهد استفاده از رمهای LPDDR4 نیز خوهاید بود ، این پردازنده با Code Name ((کایرو)) شناخته میشود.

با توجه به خروج Intel از میدان نبرد پردازنده‌های موبایل بر اساس گزارشی که از Wall Street Journal که در ماه May گذشته منتشر شد ، فعلا کوالکوم پیشتاز عرصه CPU و GPU موبایل خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا