اخبار بازی

بازی Pokemon Go باعث رشد 200 درصدی فروش Pokemon X and Y شده است

Pokemon Go ممکن است که ارتباط مستقیمی با شرکت نینتندو نداشته باشد، اما بی‌شک جزو عناوینی است که تاثیر قابل توجهی بر روی این شرکت وبازی‌هایش می‌گذارد که مشخصاً می‌توان به افزایش قابل توجه سهام نینتندو در بازار بورس در هنگام عرضه‌ی این بازی اشاره کرد. اما این تنها تاثیر این بازی بر روی نینتندو نبوده، بر اساس گزارش تازه‌ی گروه NPD کنسول دستی 3DS پرفروش‌ترین کنسول ماه جولای بوده، در عین حال نینتندو نیز با انتشار بیانیه‌ای خبر از تاثیر قابل توجه این بازی بر روی فروش دیگر عناوین‌اش داده است.

پس از مدت‌ها کنسول 3DS به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی ماه شناخته شد که البته انتشار بازی Monster Hunter Generations دلیلی موجه برای کسب این جایگاه تلقی می‌شود. در حوزه‌ی نرم‌افزاری نیز بر اساس گزارش نینتندو، بازی فوق‌العاده محبوب Pokemon Go باعث افزایش فروش 200 درصدی Pokemon X و Pokemon Y شده است که جزو نخستین بازی‌های عرضه شده این سری بر روی پلتفرم 3DS بوده است. در ادامه نیز مشخص شده که موفقیت Pokemon Go بر روی فروش دیگر عناوین این سری نظیر Pokemon Omega Ruby و Pokemon Alpha Sapphire نیز بی‌تاثیر نبوده است، اگرچه افزایش فروش 80 درصدی این عناوین با افزایش فروش 200 درصدی دو بازی دیگر قابل قیاس نیست. این افزایش فروش باعث شده است تا بازی Pokemon X جایگاه شانزدهم [16] و Pokemon Y جایگاه بیستم [20] پرفروش‌ترین عناوین ماه را بدست آورند، پس از گذشت سه سال از زمان عرضه‌شان.

بنظر می‌رسد با عرضه‌ی بازی Pokemon Go و موفقیت بی‌نظیر آن، شوقی در دل هواداران این سری ایجاد شده است که باعث افزایش موفقیت روز افزون این سری و نسخه‌های مختلف آن شود. بدون شک عرضه‌ی Pokemon Sun and Moon در تاریخ 28 آبان [18 نوامبر] برای پلتفرم 3DS بی‌تاثیر از این محبوبیت و شوق نیز نخواهد بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا