اخبار بازی

بازی Pokemon GO این بار شبکه‌های مخابراتی را به چالش می‌کشد

همان‌طور که میدانید بازی Pokemon GO یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی است که تا کنون عرضه شده است و بهترین نرم‌افزار کاربردی است که می‌تواند عملکرد شبکه‌های موبایلی را به چالش بکشد. در آنالیز کمپانی مخابراتی  Procera Networks، این بازی توسط تعدادی کاربر که حدود 7 درصد از کل 2 میلیون کاربران این بازی را تشکیل می‌دادند به مدت 3 ساعت آزمایش شد. نتایج نشان داده است که پهنای باند اشغالی این بازی نسبت به نرم‌افزارهای دیگری مانند فیسبوک و Spotify مقدار کوچکی است. اما با توجه به این که توسط خیل عظیمی از کاربران به طور همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند تأثیرات مخربی بر روی عملکرد شبکه مخابراتی داشته باشد.

هرچند که این بازی در مقایسه با سایر نرم‌افزارها ترافیک کمتری مصرف می‌کند ولی از آنجایی که کاربران آن دائم با شبکه تبادل اطلاعات می‌کنند، مثلاً یک پوکمون شکار می‌کنند یا با دیگر پوکمون‌ها مبارزه می‌کنند و تمام این فعالیت‌ها نیاز به تبادل اطلاعات هرچند کوچک با سرورهای بازی دارد در نتیجه حجم زیادی از اطلاعات بین کاربران و سرور بازی رد و بدل شده و عملکرد شبکه موبایلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علاوه بر این موضوع این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به استقبال کاربران از این بازی، کمپانی سازنده به کمپانی‌های دیگر اجازه ورود به دنیای پوکمون‌ها را داده و در نقاط مختلف شهر آگهی‌های تبلیغاتی مختلفی را در بازی به نمایش گذارد. در نتیجه این فعالیت، حجم داده اضافه‌تری به ترافیک معمول بازی اضافه می‌شود و با توجه به تعداد کاربران می‌تواند شدیداً شبکه موبایلی را تحت تأثیر قرار دهد.

بازی جذاب و جنجالی این روزها یعنی Pokemon GO اکنون زیرساخت‌های شبکه مخابراتی را هدف گرفته است و با به چالش کشیدن آن‌ها، سردمداران کمپانی‌ها را وادار می‌کند تا طرح‌های تازه‌ای برای استفاده بهینه از ظرفیت شبکه‌های موبایلی ارائه دهند تا پوکمون‌ها بتوانند آزادانه‌تر در دنیای خود زندگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا