اخبار بازی

اپلیکیشن Windows Map برای کنسول Xbox One !!

احتمالا انقدر که از گوگل مپ برای یافتن مسیر‌ها و نقاط خاص بر روی نقشه استفاده میکنیم از سرویسهای Map سایر شرکتها مانند ماکروسافت و یا اپل استفاده نمیشود شاید بتوان گفت دلیلش واضح است ، قابلیتهای متنوع و دقت و بروز بودن نقشه‌ی گوگل یکی از مهمترین عوامل موفقیت این نرم‌افزار است.

اما اپلیکیشنهایی همچون Windows Map با آنکه کارآمد و قابل قبول هستند به علت عرضه نشدن بر روی پلتفرمهای مختلف آنچنان محبوبیتی را کسب نکرده‌اند.

نقشه‌ی ویندوز که بر اساس سیستم نقشه برداری HERE Map عمل میکند تنها اپلیکیشن شرکت ماکروسافت در زمینه‌ی نقشه و موقعیت یابی است.این اپ هم در ویندوز موبایل و هم در نسخه‌ی Desktop ویندوز به شکل پیشفرض قرار داده شده و حالا با توجه به سیاست عرضه اپلیکیشن‌های همگانی ویندوزی (UWP) بر روی تمامی پلتفرم‌ها ، این نرم‌افزار نیز قرار است بر روی کنسول Xbox One نیز قابل اجرا باشد.

پس از اپدیت سالیانه‌ی ماکروسافت برای ویندوز و کنسول Xbox One مشخص شد که نرم‌افزار Windows Map در بخش فروشگاه X1 قابل دانلود است اما بعداز دانلود و اجرای آن ، شما با پیغامی مواجه میشود که این اپ بزودی به ایکس باکس خواهد آمد.

 src=/files/windows-maps-xbox-one.jpg style=

احتمال میرود که کلیات این اپ همانند نسخه‌ی ویندوزی باشد و در عین حال با توجه به UWP بودن آن دارای محدودیت‌های خاصی نیز نباشد اما از سوی دیگر هنوز معلوم نیست که این نرم‌افزار در چه زمانی قابل استفاده خواهد شد و آیا رابط کاربری آن نیز دستخوش تغییراتی شده یا خیر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا