اخبار بازی

اولین اطلاعات بدست آمده از DOOM جدید در نمایشگاه QuakeCon 2014 + تیزر

بالاخره انتظارهای طرفداران به پایان رسیده و در جریان نمایشگاه QuakeCon امسال، Bethesda اولین اطلاعات از Doom جدید که بر پایه موتور گرافیکی id Tech 6 ساخته خواهد شد را منتشر کرده و دمویی از این عنوان به معرض نمایش گذاشته است که به صورت انحصاری و تنها برای حاضران این نمایشگاه بوده است. بر طبق گفته های تهیه کننده اجرایی بازی، آقای Marty Stratton، این عنوان جدید Doom 4 نام نخواهد داشت و به نوعی یک ریبوت، تحت عنوان "Doom" خواهد بود.

 

آقای Stratton اذعان داشته: "همگی در id هیجان زده هستند تا بالاخره به شما نشان دهند در جهنم در مورد میراث و یادگار DOOM چه چیزهایی بیان خواهد شد؟"

 

در ادامه: "Doom یک بازی اصیل، و تمرکز اصلی آن بر روی مبارزه و حرکات واقعا سریع است. Doom یعنی تفنگ، خون و خونریزی و کشتن و سلاخی کردن بی‌رحمانه دشمنان. این Doom است که ما قصد داریم بسازیم و چیزی که شما دوست دارید بازی کنید."

 

این‌ها یعنی Doom – برخلاف Doom 3 – دارای دشمن، خون و خون ریزی و اعضا و جوارح تکه تکه شده آن‌ها خواهد بود. که خیلی خوب هم هست… چرا که این یعنی Doom.

 

بر طبق گفته های آقای Stratton، دشمنان و شیاطین موجود در بازی رفتار بسیار دیوانه واری خواهند داشت و به عنوان شیاطین مکانیکی اعجاب آور توصیف شده اند که از طریق آزمایشات ناموفق UAC به وجود آمده اند.

 

همان گونه که انتظار داشتید Doom دارای سلاح های بسیاری خواهد بود که از این بین می‌توان به اسلحه های سنتی و معمول و در کنار آن، اسلحه های مربوط به آینده و همین‌طور تعدادی اسلحه "بزرگ" اشاره کرد.

 

آقای Stratton ادعا کرده که Doom یک بازی fast-paced خواهد بود و این بدان معناست که بازیکنان نخواهند توانست و – مسلما دوست نخواهند داشت – که پشت چیزی پنهان شوند تا نوار سلامتی شان پر شود. بنابراین هیچ گونه سیستمِ پُر شدن نوار سلامتی در Doom وجود نخواهد داشت. البته صحنه های زیادی، شامل زیر آتش گرفتن دشمن را تجربه خواهید کرد و پس از مرگ دشمنان ممکن است چیزهایی به جا بگذارند که بتوانید نوار سلامتی خود را با آن‌ها پر کنید.

 

از اطلاعات دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • داستان بازی در بیرون یک ساختمان تحقیقاتی در سطح مریخ آغاز می‌شود. البته غارهای مخوف مریخ نیز بخشی از بازی خواهند بود.
  • دمو نمایش داده شده در QuakeCon، توسط یک PC اجرا شده است.
  • در Doom با دشمنان مختلفی از دشمنان بزرگ و عظیم گرفته تا انواع کوچک‌تر که به صورت گروهی حمله می‌کنند، مواجه خواهید شد.
  • در دمو مشاهده شده که Doom guy (یکی از شخصیت های سری Doom) بازوی یک جسد مرده را کنده تا از آن برای اسکن بیومتریک استفاده کند. در صحنه ای دیگر، پس از اینکه سر یکی از دشمنان توسط شاتگان منفجر شده، سپس با شلیکی دیگر به دو نیم تقسیم شده است. البته دشمنان نیز قادر خواهند بود با حمله به بازیکن، اعضای بدن وی را جدا کنند.
  • نبرد تن به تن نیز به Doom بازگشته و بازی دارای یک مکانیزم کاراته مانند خواهد بود.
  •  به نظر می‌رسد id Software از Brutal Doom (یکی از مادهای کلاسیک ساخته شده برای Doom) الهام گرفته، چرا که در این عنوان جدید، یک نوع fatality نیز برای اتمام کار دشمنان وجود خواهد داشت.
  • همانند نسخه های کلاسیک فرنچایز، دشمنان بازی علاوه بر حمله به بازیکن، امکان دارد به جان یکدیگر نیز بیفتند.
  • کار با اسلحه در بازی به نحوی طراحی شده که واقعا اوریجینال و همانند نسخه های اولیه Doom باشد. اسلحه های مشاهده شده در دمو، شامل شاتگان، اره زنجیری و پلاسما رایفل است.  با این تفاسیر، سبک بازی بیشتر شبیه به run-and-gun بوده و البته تعدادی مکانیزم مبارزه جدید نیز اضافه شده تا تجربه "شوتر اول شخص" را متحول سازند.
  • Doom جدید دارای بخش مولتی پلیر نیز خواهد بود که سازنده‌ها گفته اند، بعدا در مورد آن صحبت خواهد شد.
  • در ضمن، آقای Stratton ادعا کرده که هدف id Software عرضه بازی به صورت 1080p و 60 فریم بر ثانیه، بر روی هر دو کنسول نسل حاضر و PC است

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا