اخبار بازی

انگلیسی‌ها خواهان کنسول دستی مایکروسافت

سایت  Playr2.com در انگلیس نظرسنجی انجام داد که نشان می‌دهد تقریبا نصف افراد شرکت کننده انتظار دارند شرکت مایکروسافت یک کنسول دستی جدید عرضه کند و البته با توجه به اینکه وقت زیادی می‌خواهد تا بازار فروش را در دست بگیرد ولی رقیبی برای PS Vita شود.

این نظرسنجی توسط 1.921 نفر انجام شده و 51% از آن‌ها معتقد هستند یک کنسول دستی از مایکروسافت در راه است و 62% از همین گروه هم انتظار دارند این کنسول دستی را تا 2 سال آینده ببینند. 48% از این افراد خود را طرفدار Xbox می‌دانند. هفته پیش سونی کنسول Vita را در سرتاسر جهان و خارج از ژاپن عرضه کرد، و همچنین با نقدهای مثبتی رو به رو شد و توانست در این مدت 1.2 میلیون دستگاه بفروش برساند. 55% از آن گروهی که خود را طرفدار Xbox خواندند بیان کردند کنسول دستی سونی ما را شگفت زده کرد، ولی فقط  18% از آن‌ها PS Vita را خریداری کردند. به هر حال 67% از آن‌ها که طرفدار Xbox هستند اعلام کردند که کنسول دستی مایکروسافت را خریداری می‌کنند. و 35% از شرکت کنندگان احساس می‌کنند که به زودی تمام بازی‌ها توسط کنسول‌ها، گوشی‌های همراه و تبلت‌ها، قابل حمل خواهد بود.

موسس سایت Playr2.com می‌گوید: «پیشرفت فنی باعث شده تا کنسول‌های قابل حمل دیگر نسبت به قبل از نظر کیفیت رنج نبرند. کنسول‌های دستی همچون PS Vita تجربه بهتر و شیرین‌تر بازی کردن را نسبت به گذشته دارند. در حالی که مایکروسافت شایعه ساخت کنسول دستی برای رقابت با PS Vita را تایید نکرده است، نتایج ما نشان می‌دهد که یک کنسول دستی از این شرکت می‌تواند بین طرفداران Xbox بسیار خوب عمل کند. صنعت بازی در حال رشد و حرکت است، پس ممکن است در آینده یک کنسول دستی از سوی مایکرسافت شاهد باشیم.»

پیش‌بینی می‌شود کنسول دستی سونی تا آخر سال 2012 بتواند از نظر سخت افزاری 2.2 میلیارد دلار بفروشد، اما اگر کنسول دستی از سوی مایکروسافت عرضه شود می‌توانیم شاهد یک رقابت بسیار عالی بین این دو باشیم.

با وجود اینکه PS Vita دارای بازی‌هایی بسیار قوی است ولی تحلیل گران هشدار دادند این کنسول با رقابتی بزرگ بین خود، گوشی‌ها و تبلت‌های در حال رشد رو به رو است. گوشی‌ها و تبلت‌های که به جز جذب افراد کژوال، ویژگی‌های دیگری هم دارد. همچنین این تحلیل‌گران بیان کردند، در این رقابت سخت مشتری‌ها 200 دلار بیشتر بابت کنسول دستی ‌نمی‌دهند و انتظار می‌رود سونی به زودی قیمت کنسول خود را کاهش دهد، دقیقا مشابه همان کاری که Nintendo با کنسول دستی خود انجام داد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا