اخبار بازی

انقلاب در Electronic Arts؛ احتمال جایگزینی Riccitiello با Peter Moore

منبعی نزدیک به سایت GameFront گفته است که مدیر عامل EA آقای John Riccitiello قرار است با رییس EA Sports یعنی اقای Peter Moore جایگزین شود. مثل اینکه قرار است این خبر بعد از 30 جولای رسما اعلام شود.

منبع نزدیک اعلام کرده است با وجود اینکه این جایگزینی حتمی نیست و هیئت مدیره باید رای گیری کند، اما یک حس تنش در EA Studios بعد از سقوط ارزش سهام این کمپانی بوجود آمده است. امروز هر سهم از کمپانی EA به ارزش 11.64$ معامله شد. حال این مبلغ را با 26.13$ که 52 هفته پیش معامله می شد، مقایسه کنید.
Riccitiello بعد از اینکه در سال 2004 سمت مدیریت اجرایی EA را ترک کرد، از سال 2007 مدیر عامل EA است. از زمان بازگشت، Riccitiello بر روی پلتفرم Origin و تمرکز بیشتر EA روی بازار دیجیتال نظارت می کند. تمرکزی که برای EA در تقویم سال 2011 آن ها نزدیک به 1 بیلیون دلار درآمد داشته است.
روز گذشته نیز نقل قولی از آنالیزور مطرح صنعت بازی، آقای مایکل پکتر نقل شد که در آن ایشان گفته بود در طی ناهاری که با Riccitiello صرف کرده بود، او از نگرانی اش از اخراج شدن از EA سخن گفته بود و هم چنین متجب بود از اینکه چرا سهام EA این قدر پایین معامله شد. البته بعدا پکتر روشن کرد، در حالی که این نقل قول صحیح بود و اون چنین حرفی را زده بود، ولی فقط داشت شوخی می کرد!

John Riccitiello یکی از عوامل بیرون آمدن Electronic Arts از گردابی بود که اوایل نسل در آن گرفتار بود؛ ساخت بازی هایی اکثرا بی کیفیت که سر و صدای اکثر گیمر ها را در آورده بود. اقدامات موثر او بود که موجب اوچ گیری دوباره EA در سالیان اخیر شد. باید صبر کرد و دید آیا هیئت مدیره EA این موارد را مد نظر قرار می دهند و شاهد ابقای Riccitiello به عنوان مدیر عامل غول صنعت بازی سازی هستیم یا باید منتظر تکیه زدن Moore به صندلی ریاست EA باشیم.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا