اخبار بازی

انجین نسل بعد Square Enix آماده است.

 

Square Enix از انجین گرافیکی جدید خود یعنی Luminous Studio engine، که برای استفاده در بازی های نسل بعد ساخته شده، پرده برداری کرد.
 
گفته میشود که Luminous Studio به انجین گرافیکی شرکت Epic، یعنی Unreal Engine که در بازی های متعددی از جمله Gears Of War 3 و Batman: Arkham City به کار رفته شده، شباهت دارد.

این انجین متعلق به Square Enix Japan میباشد، اما توسعه دهندگان آن برای آشنا شدن با تکنولوژی و فناوری های جدید به بخش غربی Square Enix و استودیو های خریداری شده اش مانند استودیو سازنده Hitman یعنی IO Interactive، و Eidos Montreal که سازندگان Deus Ex: Human Revolution هستند سفر کردند.

Luminous Studio با Play Station 3، PC و Xbox 360 سازگاری کامل دارد و سازندگان آن در حال کار بر روی Nintendo Wii و 3DS هستند تا کنسول های نینتندو را نیز با انجین جدید خود هماهنگ کنند. همچنین این انجین از DirectX 11 پشتیبانی میکند، و کدهای مبدا آن با Glacier 2 Engine و CDC Engine از IO Interactive و Crystal Dynamics به اشتراک گذاشته شده است.

تیم سازنده ی Luminous Studio معتقد است که نورپردازی، سایه زنی و مدلینگ با کیفیت جزو استانداردهای نسل بعد خواهند بود، و دیگر اثری از انیمیشن های غیرطبیعی نخواهد بود. یکی دیگر از هدف های تیم نیز تمرکز بر روی هوش مصنوعی و ارتقای آن است.

در حال حاضر برنامه ای برای به کار بردن این انجید در بازی دیگر شرکت ها و استودیو ها وجود ندارد، اما استودیو هایی که بر روی پروژه های Square Enix کار خواهند کرد نیز از این انجین بهره میبرند. طبق گفته ی Square Enix برای دیدن تکنولوژی به کار رفته در این انجین و دموی آن باید تا سال 2012-2013 صبر کنیم.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا