اخبار بازی

انتشار نسخه نهایی نرم افزار توسعه کینکت روی ویندوز

 

مایکروسافت بصورت رسمی نسخه تجاری کیت توسعه نرم افزار Kinect را برای ویندوز منتشر کرده است. این ابزار به طراحان برنامه ها اجازه می دهد که برنامه های تحت ویندوزی بسازند که سنسور حرکتی Kinect را بکار بگیرد. به علاوه، مایکروسافت شروع به فروش دستگاه Kinect مخصوص ویندوز هم کرده است.

 

نسخه نهایی بسته نرم افزاری فوق شامل برخی بهبودها هم می شود. مایکروسافت از جمله قابلیت پشتیبانی از 4 دستگاه Kinect را بصورت همزمان روی یک دستگاه PC اضافه کرده است، قابلیت ردیابی اسکلتی را بهتر کرده (برنامه ساز می تواند کنترل کند که کدام کاربر با سنسور ردیابی شود) و میزان دقت تشخیص گفتار را هم بهبود بخشیده است. 

 

دستگاه Kinect برای ویندوز هم در سخت افزار و هم نرم افزار  تفاوت قابل ملاحظه ای با نسخه XBOX 360 دارد. مایکروسافت ادعا می کند که بخشهای خاصی از دستگاه را بهینه کرده و تغییراتی هم در فریم ور آن ایجاد کرده تا کارکرد دستگاه را در هنگام کار روی PC بهتر کند. تغییرات ساده شامل مواردی مثل کوتاه تر کردن کابل USB برای اطمینان از کارکرد مطمئن روی PC های مختلف و لحاظ کردن دانگل USB برای بهبود کارکرد در کنار دستگاههای USB دیگر می باشد.

یکی از تغییرات جالب Near Mode یا مد نزدیک می باشد که دوربین Kinect را قادر می سازد تا اشیایی به نزدیکی 40 سانتی متر از جلوی دستگاه را هم بدون از دست دادن دقت تشخیص دهد.

قیمت برآورد شده برای دستگاه Kinect مخصوص ویندوز 249 دلار می باشد و در سال میلادی جاری، مایکروسافت قیمت آکادمیک ویژه 149 دلار را برای کاربران تایید شده بخش آموزشی در نظر خواهد گرفت.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا