اخبار بازی

ایران و گیم کانکشن تفاهم نامه امضا کردند

 

بخش تجاری هشتمین نمایشگاه گیمزکام آلمان از امروز آغاز به کار کرد و بنیاد ملی ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران با حضور در این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ای را با گیم‌کانکشن فرانسه امضاء کرد تا ناشران، نهادها و فعالان بزرگ صنعت بازی‌های رایانه‌ای به تهران بیایند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، صبح امروز، چهارشنبه بیست و ششم مردادماه با آغاز به کار بخش تجاری هشتمین نمایشگاه گیمزکام در شهر کلن آلمان، جلسات تجاری و ارایه آخرین دستاوردهای کشورهای تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای کلید خورد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توانست در اولین روز این نمایشگاه، با گیم‌کانکشن فرانسه تفاهم‌نامه‌ای را امضا کند که طی آن، ناشران، نهادها و فعالان بزرگ صنعت بازی‌های رایانه‌ای را به تهران بیاورد تا در گردهمایی بازی‌های رایانه‌ای تهران (TGC) در سال 1396 شرکت کنند.

گیم کانکشن فرانسه یکی از شرکت­های بزرگ صنعت بازی‌های رایانه‌ای است که توانسته است یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری این صنعت را در فرانسه برگزار کند.

پیر کارده، مدیرعامل گیم‌کانکشن با اظهار خشنودی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: حضور شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با عث جهش این صنعت در ایران خواهد شد و بازی‌سازان ایرانی می‌توانند در ارتباط مستقیم با آنها حضور خود در بازار جهانی را تضمین کنند.

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حاشیه این نمایشگاه گفت: یکی از نیازهای اصلی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران، ارتباط با شرکت‌های بزرگ است تا شرکت‌های بازی‌سازی در ایران بتوانند محصولات خود را در بازار جهانی عرضه کنند و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌ریزی کرده تا در اردیبهشت 1396، گردهمایی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در تهران (TGC) را برگزار کند.

وی به فرصت بزرگ این گردهمایی برای بازی‌سازان ایرانی اشاره کرد و افزود:  با امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و گیم کانکشن فرانسه در نمایشگاه گیمزکام آلمان، حضور ناشران و فعالان بزرگ و مهم این صنعت در تهران جدی‌تر و مسیر جهانی شدن بازی‌های ایرانی هموار می‌شود.

بخش تجاری نمایشگاه گیمزکام آلمان از 26 مرداد آغاز شده و تا 28 مرداد ادامه دارد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امسال با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در این نمایشگاه حضور دارد.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا