اخبار بازی

افزایش دهنده‌ی بُرد Wi-Fi چیست

همگی به این مشکل بر خورده ایم. زمانی که مشغول تماشای فیلم مورد علاقه‌ی مان به صورت استریم و یا در حال بازی کردن آنلاین هستیم یا حتی زمان صحبت کردن در فیس تایم که وارد نقطه‌ی کوری در خانه می شویم، تمام اتاق های دیگر سیگنال کامل Wi-Fi دارند ولی به هر دلیلی Wi-Fi نمی خواهد در آن نقطه وجود داشته باشد. اگر روش های دیگر عیب یابی جواب نداد، افزایش دهنده‌ی برد(Wi-Fi Range Extender) این مشکل را حل می کند.

 src=/files/range_board.png style=

 

افزایش دهنده‌ی برد Wi-Fi چگونه کار می کند؟

افزایش دهنده‌ی برد یک دستگاهی است که مثل یک بریج سیگنال های Wi-Fi شما را تکرار می کند تا تمام نقاط خانه‌ی شما پوشش Wi-Fi داشته باشد. یک بازی بیس بال را در نظر بگیرید، مهاجم سعی در رساندن توپ به دریافت کننده(شما) دارد. یک افزایش دهنده‌ی برد Wi-Fi نقش آن پرتاب کننده ای را دارد که توپ را دریافت می کند و به نقطه‌ی امتیاز پرت می کند.

 به تنظیمات گیرنده‌ی خود هنگام استفاده از افزایش دهنده‌ی برد توجه کنید. ممکن است به دلیل نزدیک تر بودن افزایش دهنده‌ی برد به شما، انتظار نداشته باشید که دستگاهتان هنوز به روتر متصل باشد، اما تا زمانی که به طور دستی به افزایش دهنده‌ی برد متصل نشوید کماکان به روتر متصل می مانید.

پیشرفت هایی در زمینه‌ی افزایش دهنده های برد Wi-Fi برای خودکار شدن این پروسه و تشخیص دستگاه برای وصل شدن به بریج در پشت صحنه انجام شده است(مثل مدل Linksys RE7000 که در اواخر بهار 2016 آمد).

 

نصب افزایش دهنده‌ی برد

برای اتصال افزایش دهنده‌ی برد Wi-Fi به روتر خود فقط کافی است دکمه‌ی WPS هر دو دستگاه را بفشارید. حال می توانید دستگاه را هرجایی که سیگنال Wi-Fi به نسبت قوی است قرار دهید. فقط دقت کنید که افزایش دهنده‌ی برد را خیلی نزدیک روتر قرار ندهید چون در این صورت مزیتی در آنتن دهی کسب نمی شود.

عموما بهترین مکان برای قرار دادن افزایش دهنده‌ی برد، میانه‌ی دستگاه گیرنده و روتر است، البته ممکن است به مقدار کمی جا به جایی نیاز داشته باشید به نتیجه‌ی مطلوب برسید. عواملی مثل دیوار بتنی، اشیای فلزی و مایکروویوها می توانند مخل سیگنال افزایش دهنده های برد شوند. البته خیلی از افزایش دهنده های برد همراه با نرم افزاری عرضه می شوند که بهترین مکان را برای دستگاه شما پیدا می کنند. بعضی از این نرم افزار ها مثل تکنولوژی Linksys Spot Finder  دارای سه مرحله‌ی بسیار ساده برای پیداکردن بهترین نقطه برای افزایش دهنده های برد هستند.

 

سیگنال های خود را حتی دورتر بفرستید

علاوه بر نقاط کور در خانه و دفتر خود افزایش دهنده های برد Wi-Fi می توانند در نقاطی که حتی انتظار نداشتید Wi-Fi آنتن دهد، از حیاط پشتی گرفته تا گاراژ و زیرزمین شما را به اینترنت متصل کنند. چرا بازی را در کنار استخرتان تماشا نکنید؟! حتی تماشای آموزش تعویض لمینت ها کف گاراژ در هنگام کار می تواند ایده‌ی مناسبی باشد. آیا گاراژ هوشمند دارید؟ افزایش دهنده‌ی برد می تواند سیگنال را به گیرنده‌ی گاراژ شما برساند تا از این به بعد درب های گاراژ را با گوشی هوشمند خود باز کنید. فقط کافیست این دستگاه را در نقطه ای وسط روتر و محوطه‌ی مورد نظر برای پوشش Wi-Fi قرار دهید. برای قویترین سیگنال می توانید دو دستگاه را در دو سوی روتر خود قرار دهید و پوشش دهی را سه برابر کنید.

 

چگونه افزایش دهنده‌ی برد Wi-Fi مناسب را انتخاب کنیم؟

افزایش دهنده های برد تا زمانی که با توانایی های روتر شما همگام باشند عموما بهترین راه حل برای سیگنال ضعیف Wi-Fi می باشند. البته هر افزایش دهنده ای با هر روتری کار می کند ولی خرید یک افزایش دهنده با توانایی های بیشتر، روتر شمارا پیشرفته تر نمی کند، پس بهتر است یک افزایش دهنده‌ی گران قیمت برای روتر معمولی خود نخرید. در عین حال اگر یک روتر به روز و سطح بالا دارید که قادر به پردازش فرکانس های بالا است، اگر یک افزایش دهنده‌ی معمولی خریداری کنید ظرفیت های Wi-Fi خود را محدود کرده اید. البته می توانید با آینده نگری یک افزایش دهنده مثل Wireless-AC خریداری کرده و بعدا روتر خود را ارتقا دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا