اخبار بازی

اطلاعات جدید از Batman: Arkham Knight

شرکت Rocksteady، سازنده سری Batman Arkham، در مراسم GDC امسال یک دمو 30 دقیقه ای از جدید ترین بازی این سری، Arkham Knight را برای تعدادی از خبرنگاران پشت درهای بسته به نمایش گذاشته است که اطلاعات جدید و جالب توجهی را در بردارد.

اولبن مورد، مربوط به شخصیت Arkham Knight است. شخصیتی که توسط استودیو Rocksteady خلق شده (و نام گذاری بازی نیز به خاطر این شخصیت بوده) و به ظاهر دشمن اصلی بتمن خواهد بود. نه تنها نام او مشابه لقب بتمن، The Dark Knight است، بلکه ظاهر او نیز بسیار شبیه به بتمن است. تفاوت اساسی آنها استفاده Arkham Knight از اسلحه است، کاری که بتمن هرگز حاضر به انجام آن نیست.

خبرنگار VG247 که در این مراسم حضور یافته بود گفت: "در این دمو من شخص Arkham Knight را نیز مشاهده کردم. او در لحظات پایانی دمو ظاهر شد و در حالی که بتمن در حال عبور از یک در بود به او حمله کرد. او بتمن را به زمین زد و یک اسلحه را به سمت او نشانه رفت. صحنه تاریک شد و صدای شلیک یک گلوله به گوش رسید."

 src=https://assets.vg247.com/current//2014/03/BAK_Sshot056.jpg style= 

آقای Dax Ginn از Rocksteady خلق یک شخصیت جدید در دنیای بتمن را "ترسناک" توصیف کرد اما در عین حال ابراز امیدواری کرد که کارکنان شرکت بتوانند از این فرصت استفاده کرده و شخصیتی خلق کنند که بتواند بعد از این بازی نیز در یادها بماند.

او در مصاحبه با خبرنگار VG247 گفت: "این موقعیت هیجان انگیز است، اما انتظارات طرفداران نیز بسیار بالاست. به همین دلیل است که کار کردن با شرکت DC برای ما جذاب است. آنها در انجام این کار بسیار با تجربه هستند."

"این از آن دسته موقعیت هایی است که ممکن است دیگر پیش نیاید، و به نظر من این شخصیت کاملا مناسب خواهد بود."

مورد بعدی که در این دمو معرفی شد، سیستم حمل و نقل و استفاده از Batmobile بود. ماشین منحصر به فرد بتمن که برای اولین بار در این سری می توان از آن استفاده کرد و در خیابان های Gotham City رانندگی کرد.

 src=https://assets.vg247.com/current//2014/03/BAK_Sshot057.jpg style=

خبرنگار VG247 در این باره گفت: "ماشین سریع بتمن تاثیر زیادی بر دنیای بازی داشته و به شخصه، دیگر ترسی درباره نقل مکان در نقشه بزرگ بازی که شامل Gotham City و بسیار بزرگتر از Arkham City است ندارم. دنیای بازی را می توان با استفاده از Batmobile، گلاید کردن و یا استفاده از چنگک های بتمن زیرپا گذاشت.

Gotham City توسط جنایتکارن نامداری مانند Two-Face و Penguin و خلافکاران خرده پا اشغال شده (مشابه وضعیت Arkham City) و آشوبی که از راندن با سرعت بالا در چنین محیط هایی ایجاد می شود دیدنی است. محیط پر از اشیایی است که قابل تخریب هستند و میانبر هایی که راه را آسان می کنند. البته با وجود تمام تخریب ها، کسی زیر این ماشین کشته نخواهد شد!

Ginn در این باره گفت: "بتمن کسی را نمی کشد و این مسئله تغییر ناپذیر است." وقتی در خیابان به سمت گروهی از خلافکارن می روید، آنها سعی می کنند از مسیر حرکت ماشین دور شوند و اگر نتوانند این کار را بکنند، توسط جریان برقی که Batmobile تولید می کند بیهوش می شوند.

تعقیب و گریز با ماشین بدون شک جزئی از بازی خواهد بود، اما جالب ترین نکته ای که ما در استفاده از Batmobile دیدیم، چالشی بود که Riddler جلوی پای بتمن گذاشت. بتمن می بایست سوار بر Batmobile، مسیری را طی می کرد که پر از موانع متحرکت و مختلف بود و بتمن می بایست با زدن یک دکمه آنها را به ترتیب و با زمان بندی از سر راه بر می داشت تا بتواند در زمان مقرر خود را به مقصد برساند.

درضمن می توان از Batmobile برای حرکت روی دیوار ها و سقف ها نیز اسفاده کرد."

اما Batmobile دلیل انحصار این بازی برای نسل جدید و PC نیست. این  مسئله به خاطر طراحی و ساخت آب و هوا و محیط بازی بوده است. 

 src=https://assets.vg247.com/current//2014/03/BAK_Sshot056_announce.jpg style=

شهر بازی به زیبایی و پرجزئیاتی شهر سیاتل در InFamous:SS است و عمق دید در بازی نیز بسیار بالاست، زیرا بازیکنان زمان زیاید از آن را در آسمان سپری خواهند کرد. واضح است که چنین پردازش هایی برای کنسول های نسل حاضر چندان مناسب نیست."

"دمویی که در GDC پخش شد بر روی PC اجرا می شد و کمی ایرادات فنی داشت، اما این مسائل با توجه به اینکه بازی هنوز در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد قابل پیشگیری در نسخه نهایی هستند."

آقای Ginn درباره سخت افزار نسل جدید گفت: "این کنسول ها به ما اجازه کارهای زیادی را داده اند، و حالا ما فقط باید انتخاب کنیم که این قدرت را کجا مصرف کنیم."

بازی Batman: Arkham Knight اواخر سال 2014 بر روی PS4، XB1 و PC عرضه خواهد شد.

در زیر عکس کامل شخصیت Arkham Knight را مشاهده می کنید:

 src=https://assets.vg247.com/current//2014/03/ArkhamKnight_render.jpg style=

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا