اخبار بازی

اطلاعات تازه از Halo 4

دیروز همه نگاه ها به GDC 2012 بود. ولی وقتی خبری از Halo 4 منتشر شود، این بزرگترین عنوان انحصاری این صنعت است که صدر اخبار خبرگزاری ها را به دست خواهد آورد.
هفته گذشته بود که Halo 4 در همایش سالانه مایکروسافت، توسط 343Industries، استودیو سازنده بازی و پشت درهای بسته به نمایش درآمد. اما محدودیتی که مایکروسافت برای منتشر کردن اخبار این همایش گذاشته بود باعث شد که تا دیروز خبری از این همایش به بیرون درز نکند. سرانجام روز گذشته، نخستین اطلاعات از نمایش Halo 4 در این همایش منتشر شد.
نمایش Halo 4 طبق انتظار، بیشتر از بخش چند نفره بود. در زیر به گوشه هایی از اطلاعات منتشر شده اشاره خواهیم کرد:
 

  • 343 هم چنان به گذشته Halo وفادار است. ولی در کنار آن، اهمیت نوآوری را فراموش نکرده است.
  • شما این بار یک Halo متفاوت با Halo بانجی خواهید دید. یک Halo از دریچه نگاه 343.
  • از دیدگاه 343، Halo 4 یک ریبوت در این سری خواهد بود.
  • تیم سازنده بازی بیشتر از 200 نفر است.
  • داستان Halo4، علاوه بر اینکه ادامه سه عنوان قبلی است، خود شروعی بر یک داستان دنباله دار است.
  • همراه Master Chief و اتفاقاتی که برای او می افتد، خواهیم بود.
  • مدل سازی چیف، بسیار بهتر از مدل های سربازان در Halo: Reach خواهد بود.
  • HUD بازی تغییرات اندکی خواهد کرد.
  • زره چیف از نو طراحی شده است.
  • 343 قصد دارد نکات داستانی بیشتری را وارد بازی کند.
  • با درگیر کردن بیشتر چیف در داستان، سعی در نشان دادن انگیزه های او خواهند کرد.
  • Cortana نقش به سزایی در روایت داستان خواهد داشت.
  • چیف این بار با تهدیداتی باستانی و تاریک که قبلا با آن ها برخورد نکرده است، دست و پنجه نرم خواهد کرد.
  • 343 در صدد روایت داستانی عمیق تر، تاریک تر و تمی فریبنده تر است.
  • 343 قصد دارد داستانی را روایت کند که بعده ها با عناوین دیگر آن را کامل کند.
  • داستان به سادگی برای افراد تازه وارد و فن های قدیمی سری، قابل فهم است.
  • مدل زره Spartan IV ها، بر اساس مدل های واقعی سربازان نیروی دریایی و نیروهای دلتا ساخه شده است.
  • 343 برنامه ای برای اضافه کردن قابلیت 3D به Halo 4 ندارد. دلیل آن ها برای این کار این است که آن ها می خواهند Halo 4 برای گستره وسیع تری از پلیرها قابل بازی باشد.
  • یکی از اهداف طراحی گیم پلی بازی این است تازه کارها نیز راحت تر بتوانند با بازی ارتباط بر قرار کنند.این کار بوسیله امکانات و قابلیت های شخصی سازی که به آن اضافه شده است امکان پذیر خواهد بود.
  • شاهد بازگشت وسایل نقلیه خواهیم بود.
  • تیم سازنده بازی برای روایت داستان بازی، مانعی جلوی خود نمی بیند.
  • 343 می خواهد با Halo 4، بخش چندنفره این سری را از نو تعریف کند.
  • بخش چند نفره بازی سریع تر، خشن تر و جذاب تر خواهد بود. اما همچنان به المان های سری وفادار خواهد ماند.
  • مپ های بخش چند نفره، به شما این امکان را می دهد تا فضاهایی غیر از کمپین بازی را نیز مشاهده کنید.
  • مپ Warhouse یک کارخانه غیر نظامی است که در فضا سفر میکند.
  • مپ Wrap around، مپی مناسب برای مد Team Slayer خواهد بود. این مپ در واقع مجتمع خورشیدی Fourrunner ها است.
  • شخصی سازی در بخش چند نفره، تنها جنبه ظاهری نخواهد داشت و مستقیما در گیم پلی بازی تاثیرگذار خواهد بود.

Halo 4 در تعطیلات کریسمس امسال، به طور انحصاری برای X360 منتشر خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا