اخبار بازی

اختراع جدید سونی شناسایی بازی‌های غیرقانونی در PS4


مطلبی که قرار است درمورد آن بحث کنیم این گونه است که شرکت سرگرمی‌های سونی شعبه آمریکا در ماه آگوست سال 2011 صحبت از اختراعی برای برای شناسایی استفاده غیر قانونی بازی‌ها در PS4 کرد، آن وقت بود این اختراع ثبت شد. نام این اختراع : "زمان بارگذاری" می‌باشد. سونی با این اختراع با استفاده غیرقانونی بازی‌‌ها در PS4 به مبارزه خواهد رفت.

حال به تازگی جزئیاتی از این اختراع منتشر شده است که دانستن آنان خالی از لطف نیست:
"این اختراع قرار است در PS4 مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی بازی در دستگاه قرار بگیرید در حین لود بازی دستگاه به واسطه این اختراع تشخیص می‌‌دهد که آیا بازی غیرقانونی است یا قانونی تهیه شده است.

توضیحات تکمیلی و بیشتر:
"سیستم و روشی برای شناسایی استفاده غیر قانونی (Piracy) از تولیدات نرم افزاری است که برای نوع خاصی از رسانه ها تشریح شده است. نحوه کار این سیستم بدین صورت است که مدت زمان بارگذاری نرم افزار را که بر روی نوع خاصی از رسانه توزیع شده پیگیری کرده و آن را با یک معیار خاص زمانی از همان نوع رسانه، مقایسه می کند. این مقایسه برای شناسایی اینکه آیا محصول مورد نظر غیر قانونی و غیر مجاز استفاده شده است یا خیر، مورد استفاده قرار می گیرد."


در این تصویر مراحل فرآیند و روش کار این اختراع را مشاهده می‌کنید:

 class=


شایعاتی بود که PS4 از تکنولوژی NFC بهره می‌برد تا بازی‌های غیرقانونی را که در کنسول اجرا می‌شوند دیسک آن بازی را مسدود و قفل نمیاد، یعنی فقط بتوان برروی همان کنسول بازی را انجام داد. Shuhei Yoshida رئیس استدیو‌های سونی اخیرا اعلام کرده بود:
"در PS4 اجازه استفاده از بازی‌های دسته دوم را خواهیم داد."
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا