اخبار بازی

احتمال بدست گرفتن حقوق استالکر توسط Bethedsa

پس از بسته شدن استودیو GSC Games World در ماه دسامبر سال گذشته و کنسل شدن پروژه STALKER 2، حدس های بسیاری پیرامون آینده این سری زده شده است. به تازگی وبلاگ نویسی روس به نام سرگی گالیونکین (Sergey Galyonkin) در وبلاگ خود عنوان کرده است که کمپانی Bethesda حقوق انتشار عنوان S.T.A.L.K.E.R را بدست گرفته، با این حال هنوز بخش اصلی از حق کپی رایت این بازی در اختیار مدیر سابق استودیو GSC Game World آقای سرگی گریگورویچ (Sergei Grigorovich) است. بر طبق نوشته های این وبلاگ نویس، سرگی گریگورویچ هنوز حقوق این بازی را نفروخته است، با این حال شرکت Bethesda می تواند عناوینی را بر اساس این بازی با اتکا به تکنولوژی خود بسازد.

این وبلاگ نویس در صحبت هایش عنوان کرده است:"من فکر می کنم در مورد حقوق انتشار این بازی سوال هایی در ذهن شما بوجود آمده است. به طور خلاصه باید بگویم شرکت Bethesda حقوق نشر بازی را بدست گرفته و گریگورویچ حقوق کتاب ها، فیلم ها و کالاهای مرتبط با این عنوان را در اختیار دارد. با این حال انتظار می رود که شرکت Bethesda کلیه حقوق این عنوان را بزودی بدست بگیرد، نظیر کاری که زمانی برای بدست گرفتن حقوق نشر عنوان Fallout کرد."

در ماه می، گریگورویچ تمام شایعات پیرامون بدست گرفته شدن حقوق بازی استالکر توسط یک ناشر غربی را رد کرد. پیش تر  این نکته تایید شده بود که حقوق این بازی در اختیار سرگی گریگویچ موسس شرکت GSC Game World است و حق انتشار بازی به کمپانی  Bethesda واگذار نشده است. پس از بسته شدن شرکت GSC Game World کارکنان آن با رفتن به استودیو Vostok Games، مشغول ساخت عنوان Survarium شدند که یک بازی Free to Play و مولتی پلیر هست و جوی همچون سری بازی های S.T.A.L.K.E.R را خواهد داشت.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا